به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از تهران، یوسف بهارلومعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه در دهه های اخیر بنا به علل مختلف، آموزش های مجازی اهمیت یافته و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر استفاده از فناوری های جدید در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید دارد، گفت :در شرایطی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند، نیاز مبرمی به آموزش های مجازی احساس شد و بیماری کرونا مناسبات تربیتی را به طور جدی دچار تغییر کرد.
وی با اشاره به اینکه تغییر نقش های تربیتی و آموزشی معلم، والدین و مدیر مدرسه فقط یکی از نمودهای این دگرگونی به دلیل شیوع کرونا بود اظهار داشت: در همین راستا مسئولین جهت برنامه ریزی صحیح آموزشی برای سال تحصیلی آینده نیازمند اطلاعات دقیق و مناسبی از وضعیت موجود می باشند تا بتوانند بهترین و درست ترین تصمیمات را در این زمینه اتخاذ کنند.
بهارلو با تاکید بر ابهامات اثربخشی شیوه های آموزشی مجازی و غیرحضوری که در ماه های انتهایی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ انجام شد، تصریح کرد: جهت روشن شدن وضعیت موجود و مدیریت آن گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،با انجام یک مطالعه فوری، میزان دسترسی و اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی را در ایام شیوع کرونا مورد بررسی قرار داد.
مسئول با اشاره به یافته های این تحقیق گفت: در آغاز آموزش های مجازی، اولیا ، دانش آموزان و معلمان دچار نگرانی ها و استرس هایی شده بودند که با ادامه کار، وضعیت بهتر گردید و میزان اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی نیز بسته به مقاطع مختلف تحصیلی و نوع و موقعیت مدرسه متفاوت بوده است.
بهارلو دسترسی دانش آموزان به پیام رسان شاد در شهرستان های استان تهران را بیشتر از سایر شیوه های آموزشی دانست و افزود: به کارگیری پیام رسان شاد در سه نقش مختلف مکمل، فوق برنامه و مبنا متناسب با دوره های مختلف تحصیلی می تواند از اثربخشی بسیار بالایی برخوردار باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد : نتیجه چنین تحقیقاتی،به تصمیم گیری مدیران کمک خواهد کرد تا در جهت اتخاذ برنامه هایی که کمترین اضطراب و نگرانی و بیشترین بازده آموزشی را برای دانش آموزان ، اولیا و معلمان به همراه داشته باشد، حرکت کنند.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=20071