تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 20071
تاریخ : ۱۱ مرداد, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۲۳
دسترسی دانش آموزان به پیام رسان شاد در شهرستان های استان تهران بیشتر از سایر شیوه های آموزش بوده است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از تهران، یوسف بهارلومعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه در دهه های اخیر بنا به علل مختلف، آموزش های مجازی اهمیت یافته و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر استفاده از فناوری های جدید در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید دارد، گفت :در شرایطی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند، نیاز مبرمی به آموزش های مجازی احساس شد و بیماری کرونا مناسبات تربیتی را به طور جدی دچار تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه  تغییر نقش های تربیتی و آموزشی معلم، والدین و مدیر مدرسه فقط یکی از نمودهای این دگرگونی به دلیل شیوع کرونا بود اظهار داشت:  در همین راستا مسئولین جهت برنامه ریزی صحیح آموزشی برای سال تحصیلی آینده نیازمند اطلاعات دقیق و مناسبی از وضعیت موجود می باشند تا بتوانند بهترین و درست ترین تصمیمات را در این زمینه اتخاذ کنند.

بهارلو با تاکید بر ابهامات  اثربخشی شیوه های آموزشی مجازی و غیرحضوری که در ماه های انتهایی سال تحصیلی 99-1398 انجام شد،  تصریح کرد: جهت روشن شدن وضعیت موجود و مدیریت آن گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،با انجام یک مطالعه فوری، میزان دسترسی و اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی را در ایام شیوع کرونا مورد بررسی قرار داد.

مسئول با اشاره به یافته های این تحقیق گفت: در آغاز آموزش های مجازی، اولیا ، دانش آموزان و معلمان دچار نگرانی ها و استرس هایی شده بودند  که با ادامه کار، وضعیت بهتر گردید  و میزان اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی نیز بسته به مقاطع مختلف تحصیلی و نوع و موقعیت مدرسه متفاوت بوده است.
بهارلو دسترسی دانش آموزان به پیام رسان شاد در شهرستان های استان تهران را بیشتر از سایر شیوه های آموزشی دانست و افزود: به کارگیری پیام رسان شاد در سه نقش مختلف مکمل، فوق برنامه و  مبنا  متناسب با دوره های مختلف تحصیلی می تواند از اثربخشی بسیار بالایی  برخوردار باشد.

وی در پایان  اظهار امیدواری کرد :  نتیجه چنین تحقیقاتی،به تصمیم گیری مدیران  کمک خواهد کرد  تا در جهت اتخاذ برنامه هایی که کمترین اضطراب و نگرانی و بیشترین بازده آموزشی را برای دانش آموزان ، اولیا و معلمان به همراه داشته باشد، حرکت کنند.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.