داوود بهرامی در گفتوگو با ایسنا، با تاکید بر آموزش رشتههای فنی، اظهار کرد: ایجاد وحدت رویه و تمرکز ظرفیت همه نهادها و ارگانهای دولتی و بخش خصوصی در بحث مهارتآموزی دانشآموزان بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه فصل مشترک و دیدگاه واحدی بین دانشگاه فنی و حرفهای و آموزش و پرورش استان در این زمینه شکل گرفته است که امیدواریم با همافزایی و همراهی بیش از پیش، این دیدگاه و رویکرد تقویت شود.
این مسئول ادامه داد: امیدواریم با ایجاد منظومه و زنجیرهای از رشتههای فنی و مهارتی بتوانیم ظرفیتی را ایجاد کنیم که آغاز آموزشهای متوسطه و پایان آموزشهای عالی بیشتر رشتههای فنی و مهارتی در استان زنجان شکل بگیرد.
وی با اشاره به اسناد بالادستی گفت: سند چشمانداز برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین و اقدامات قانونی از جمله سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاستهای راهبردی آموزش و پرورش، تقویت شاخههای فنی و کاردانش جزو الزامات است.
بهرامی تصریح کرد: امسال در زمینه توسعه متوازن و بین شاخهای، استان زنجان با ۳۵.۸ درصد انتقال به تحصیل دانشآموزان در رشتههای فنی و مهارتی، همردیف میانگین کشوری قرار گرفته است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان، میتوان این شاخش را بیش از این بهبود بخشید.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم طبق اهداف برنامه ششم توسعه فرهنگی – اجتماعی به شاخص ۵۰ درصدی برسیم، قطعا بایستی از ظرفیت و توان سایر بخشهای خارج از سازمان استفاده کنیم که یکی از این ظرفیتها، دانشگاه فنی و حرفهای است.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=8427