به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی ویژه دانشآموزان با نیازهای ویژه بهاران در شهرستان مریوان اظهار کرد: در راستای جبران کمبود و فرسودگی فضاهای آموزشی و فرهنگی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه پیشبینی میشود، این مرکز که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجراست تا سال تحصیلی آینده آماده بهرهبرداری شود.
وی با بیان اینکه در این مرکز بهاران حدود ۲۳۰ دانشآموز در دوره پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول پیش حرفهای و دوره دوم حرفهای تحصیل خواهند کرد؛ افزود: در مدارس با نیازهای ویژه هر یک از دانشآموزان چهار برابر دانشآموزان مدارس عادی به تخصیص نیرو، فضا و امکانات نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز ۱۲ کلاسه با قابلیتهای استاندارد و مناسب با وضعیت جسمی دانشآموزان با نیازهای ویژه، در مساحتی حدود ۴ هزار متر مربع که ۸۰۰ متر آن به زیربنای آموزشی اختصاص یافته برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، بینایی و چند معلولیتی احداث میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه باید شیوهای اتخاذ شود که دانشآموزان با نیازهای ویژه به تناسب ویژگی خود از برنامههای آموزشی برخوردار شوند، تصریح کرد: هر دانشآموز با نیازهای ویژه، قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما بتوانیم با شناسایی تواناییهای او اعتماد به نفسش را ارتقا دهیم.
رنجبر اعلام کرد: همچنین در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی ویژه دانشآموزان با نیازهای ویژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی ۱۲ کلاسه خیرساز دانشآموزان با نیازهای ویژه در شهرستان سقز در شرف افتتاح هستند.
وی با بیان اینکه در شهرستان سنندج نیز پروژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی ۱۰ کلاسه نوآوران با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت هستند، افزود: همچنین در این شهرستان سالن ورزشی فرهنگی ویژه معلولان در مرحله شروع و پروژه مرکز ویژه دانشآموزان اتیسم نیز در حال انعقاد قراداد هستند.
گفتنی است، در طول ۱۷ سال گذشته این پروژه نخستین پروژهی عمرانی در آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان است.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=6073