اصغر ابراهیمی ظهر امروز در نشست تخصصی مدرسین خانواده ابهر با اشاره به اهمیت نیازسنجی در جامعه به منظور آگاهی از آسیبها، تصریح کرد: مدرسین خانواده باید با شناخت از مشکلات و دغدغههای جامعه و تحلیل صحیح و اصولی از فضای جامعه، اقدام به آموزش مهارتهای زندگی کنند.
وی استفاده از روشهای نوین و متنوع در ارائه آموزشها را از موارد مهم عنوان کرد و گفت: توانمندیسازی مدرسین خانواده و بهروز بودن دانش و اطلاعات آنها موجب جلب اعتماد خانوادهها و اثربخشی بیشتر آموزشهای ارائه شده خواهد بود.
این مسئول، برگزاری جلسات و کارگاهها را به منظور همافزایی و دانشافزایی مدرسین خانواده ضروری دانست و افزود: ارائه پیشنهادات و طرحهای مفید در جهت ارتقای سطح آموزشی یکی از مسئولیتهای مهم اولیا به عنوان یاریگران مدرسه است.
ابراهیمی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه ماده ۱۸ به منظور بررسی چالشها و برطرف کردن آنها، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیتهای اولیای متخصص و توانمند، گام موثری در ارتقای سطح آموزشی مدارس و کیفیتبخشی خواهد بود.
این مسئول افزود: مشاوره و برنامهریزی به منظور پیشرفت مدرسه، جلب مشارکت اولیا در فعالیتهای آموزشی و آگاهیبخشی و فرهنگسازی در حوزههای مختلف، از جمله اقداماتی است که اعضای انجمن اولیا و مربیان میتوانند انجام دهند.
وی با تاکید بر اهمیت بحث آموزش خانواده، گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و پیچیده شدن روابط انسانی در جامعه امروز، آموزش خانواده به عنوان بهترین راهکار جهت برونرفت از مشکلات و اختلافات است.
در ادامه این نشست نیز رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به برنامهریزیهای انجام شده در حوزه آموزش خانواده در مجموعه آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای اینکه جامعهای سالم و متوازن داشته باشیم چارهای جز آموزش مهارتهای زندگی به خانوادهها و افزایش سطح آگاهی آنها نداریم.
عباس عزیزخانی، استفاده از مشاوران توانمند و متخصص در امر تعلیم و تربیت را به عنوان یکی از اصلیترین مولفهها به منظور ارتقای آگاهی اولیا عنوان کرد و گفت: ما باید خانوادهها را به عنوان مهمترین سرمایههای جامعه از طریق ارائه آموزشهای لازم تقویت کنیم.
وی با اشاره به نقش موثر اعضای انجمن اولیا و مربیان در ارتقای سطح آموزشی مدارس، ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان میتواند با استفاده از ظرفیتها، انشقاق و جدایی ایجاد شده بین اولیا و مدرسه را برطرف کند.
عزیزخانی، همسو و هماهنگ کردن اهداف تربیتی دنبال شده در مدارس و خانواده را از ضروریات عنوان کرد و گفت: اگر شیوههای آموزشی در مدارس و خانواده همجهت نباشد، دانشآموز دچار دوگانگی و در نهایت آسیبهای روحی میشود.
این مسئول تصریح کرد: هدف نهایی آموزش و پرورش همانطور که در سند تحول ذکر شده، رسیدن دانشآموزان به حیات طیبه است که با همیاری و همفکری اولیا و مدرسه، این مهم محقق میشود.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=5191