به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری دانشجو، دومین نشست دبیران استانی جمعیت فرهنگیان جوان ۳۱ استان به همراه معاونت خواهران استانهای کشور در مشهد برگزار گردید و حمیدرضا قلیلی فریمانی دبیر کل این تشکل گفت: امروز جمعیت فرهنگیان جوان در ۳۱ استان و ۱۹۰ شهرستان فعالیت دارد و به دنبال این است تا تحول را از طریق معلمان در آموزش و پرورش ایجاد کند و دیگر نباید ما معلمان منتظر باشیم تا افرادی از بیرون آموزش و پرورش برای این نهاد تصمیم گیری کنند.
وی در ادامه افزود: ابتدای انقلاب آموزش و پرورش چنان جایگاه رفیعی داشت که اکثر نمایندگان مجلس از جامعه معلمان انتخاب میشدند، روئسای قوایی مثل شهید بهشتی و رجایی معلم بودند و مردم به این جامعه ایمان داشتند، اما امروز مدیریت چپ و راست و سیاسی مسئولین آموزش و پرورش، این نهاد ارزشمند را از مسیر خود منحرف نموده است و معلمان جوان وظیفه دارند تا آموزش و پرورش را احیا کنند و آن را به مسیر اولیه خود و راه رجایی بازگردانند.
حمیدرضا قلیلی فریمانی با اشاره به تفاوت حوزه نظر و عمل در امر تعلیم و تربیت گفت: مبانی تعلیم و تربیت ایرانی و اسلامی غنیترین نظریات را در عرصه تعلیم و تربیت دارد، اما متاسفانه سازو کاری برای اجرایی کردن این نظریات از طرف مسئولین وجود ندارند و حتی گرایش به اسناد نظام سرمایه داری مانند سند ۲۰۳۰ نیز در برخی مدیران رده بالا وجود دارد که مانع اجرایی شدن تعلیم و تربیت تراز ایران اسلامی شده است.
وی در ادامه افزود: ما معلمان به عنوان تأثیرگذارترین عنصر تعلیم و تربیت باید تحول را از مدرسه و کلاس درس آغاز کنیم و منتظر دستور و بخشنامه نباشیم، تا بتوانیم در عمل نشان دهیم که تحقق تحول امری شدنی است.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=29577