– اخبار استانها –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد سید جواد حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: نظام رتبه بندی معلمان بر اساس سنوات و مدرک تحصیلی رتبه بندی درستی نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نظام سنجش معلمان باید مبتنی بر سنجش عملکرد آنها باشد افزود: با توجه به حرکت آموزش و پرورش دنیا به سمت عملکردگرایی باید به جای مدرک تحصیلی کارایی عملکرد معلمین را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد مدارس ترکیبی در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار دانشآموز سمپادی را جدا کرده و این موضوع سبب افسردگی آنها میشود. باید آموزش و پرورش سایر کشورهای پیشرفته، به سمت ایجاد مدارس ترکیبی در کشور پیش برویم و دانش آموزان تیزهوش و استثنایی را در یک قالب ببینیم.
فرماندار رشت: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش متناسب با شرایط کرونا نیازمند برنامهریزی جدی استاجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیشتر در سطح ادارات مانده استمعاون وزیر آموزش و پرورش: ساخت مدارس قلعهگنج از فردا جدی پیگیری میشود
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مدرسه عامل اصلی تحولات اجتماعی است گفت: مدرسه عامل اصلی پدید آمدن آسیب های اجتماعی است. امروز نظامهای پیشرفته بر کودکان متمرکز شدهاند اما نظام آموزشی کشور متاسفانه تمرکز خود را بر آموزش بزرگان سوق داده است که این اشتباه است چرا که معتقد هستیم بهشت تعلیم و تربیت، دوران ابتدایی است.
حسینی در خاتمه با بیان اینکه باید با ارائه اختیار به مدارس کیفیت آنها را بالا ببریم اضافه کرد: باید بدنه آموزش و پرورش، معلمان، مدارس و دانش آموزان پژوهشگر شوند. آموزش و پرورشهای دنیا به سمت کار تمرکزی پیش میروند اما متاسفانه در داخل کشور با صدور بخشنامههای انبوه به سمت دیگری پیش میرویم.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=28433