به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در آیین نمادین تجلیل از دانشآموزان با نیازهای ویژه برتر فرهنگی، هنری و ورزشی استان، ضمن تقدیر از تلاشها و فعالیتهای ارزنده معلمان و دستاندرکاران حوزه آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان اظهار کرد: همزمان با این نشست ۲۰۰ نفر از دانشآموزان دارای رتبههای برتر در ۳۹ مدرسه استثنایی در شهرستانها و مناطق تابعه استان تجلیل شدند.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این برنامهها و ایجاد فضای شاد برای دانشآموزان افزود: این آیین به منظور تقویت انگیزه دانشآموزان، ایجاد اعتماد به نفس، تقویت خودباوری و نشاط افزایی برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: تقدیر و تجلیل بهانهای است تا دانشآموزان در عرصههای مختلف به رقابت بپردازند و اهمیت دادن به آنها سبب میشود تا با ارتقای بهداشت روان به جایگاه اجتماعی متناسب با توانمندیهای خود دست یابند.
رنجبر با بیان اینکه اولین دغدغه دستاندکاران تعلیم و تربیت در مدارس تأمین نیروهای کیفی در جامعه است، افزود: برگزاری جشن و نشاط باعث رشد و تکامل وجودی یک دانشآموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشود.
وی اعلام کرد: تربیت شهروندانی فعال، بانشاط، مسئولیتپذیر، پویا و دارای مهارتهای فردی و اجتماعی در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه اهمیت زیادی دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: دانشآموزان با نیازهای ویژه ثابت کردند که با وجود محدودیتهایی که دارند با تکیه بر همت واراده بلند خود میتوانند بعنوان فردی تأثیرگذار، موفق، کارآمد و ارزنده در زندگی واقعی عمل کنند.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه دانشآموزان با نیازهای ویژه توانمندیها خاصی دارند که باید شکوفا شود، افزود: شناسایی و شکوفایی این استعدادها نیاز به توجه معلمان در مدرسه و والدین در کانون خانواده دارد.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه پیچیده و تخصصی است، عنوان کرد: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع میشود.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=26399