خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطرهای ماندگار برای دانشآموزان با نیازهای ویژه پویش در محضر قرآن به منظور آموزش جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس مجازی برگزار میشود.
وی افزود: براساس اجرای این پویش دانشآموزان به حفظ سورههای قرآن کریم ترغیب میشوند.
وی با بیان اینکه این پویش همزمان با گرامیداشت هفته ملی پارالمپیک از تاریخ پنجم تا ۱۱ آبان ماه جاری برگزار میشود، گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانشآموزان بسیار مؤثر است.
رنجبر با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی و علاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار میشود، افزود: دانشآموزان میتوانند با ارسال فیلمهای دو دقیقهای از تلاوت، تفسیر قرآن و یا با کشیدن تصویری ازقصههای قرآنی در این پویش مشارکت کنند.
وی گفت: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانشآموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.
رنجبر همراهی و همکاری اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه در برنامههای تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و تأکید کرد: همراهی اولیای دانشآموزان با معلمان باعث میشود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر شود.
وی گفت: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان در این برنامههای مجازی در نظر گرفته میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده است، عنوان کرد: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر است.
رنجبر با بیان اینکه دانشآموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامههای زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار میگیرند، اضافه کرد: امید است با برگزاری این برنامهها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=25572