علیرضا نخعی بیست و هفتم شهریور ماه در جلسه شورای عالی نماز با اشاره به نگاه عمیق به موضوع اقامه و جایگاه نماز، بر ارزیابی از وضعیت موجود و بهرهگیری از تجربیات و ظرفیت انسانهای اهل علم و فضل، با کمک ستاد اقامه نماز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ظرفیتی بینظیر در انسانسازی است بایستی با تجهیز مدارس آموزش و آگاهسازی مدیران در راستای جاری کردن ادراک و ترویج اندیشه نماز در مدارس گام برداریم.
وی با اشاره به اولویت آموزش حضوری، شکلگیری تربیت را با تعامل و نگاه کردن به الگوهای تربیتی جهت عمیقتر شدن فهم دانش آموز از مسائل تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: نماز در راس کارهای پرورشی است و با رصد کردن آسیبهای ناشی از احساس خلاء اعتقادی در زندگی که منتج به رفتارهای سوء، مشکلات روانی و احساس درماندگی میشود، میتوان به وضعیت موجود پی برد و با اولویتبندی کارها به سمت وضعیت مطلوب پیش رفت.
نخعی باورمندی مدیر را از عوامل مهم جذب دانشآموز به نماز دانست و اضافه کرد: رسالت ما چشاندن طعم نماز به فرزندان است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر اهمیت و تاثیرگذاری حضور روحانیون در مدارس(به اقتضای درک عمیقی که به این مساله دارند) تاکید کرد و ایفای نقش خانوادهها در آموزش این فریضه مهم به فرزندان را بسترساز تقویت نگرش دانشآموز به نماز و یکپارچگی رفتار فرد در خانه و مدرسه عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، اعضای شورای عالی نماز ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند و در پایان از فعالین اقامه نماز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=23030