به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، اکبر قنبری صبح دوشنبه در نشست کارگروه کمیته کیفیت بخشی نظارت و توسعه مدارس هیأت امنایی که با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و دیگر اعضا در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس هیأت امنایی اظهار داشت: استقبال مردم و اولیای دانش آموزان از این مدارس، نشان دهنده موفقیت عملکرد آنان در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است و از این رو میتوان با یک ارزیابی دقیق و کارشناسانه در جهت توسعه آن و رفع ایرادهای وارد به آن تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه در ۱۵ منطقه از ۲۱ منطقه شهرستانهای استان تهران مدارس هیأت امنایی مشغول به فعالیت میباشند، اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۴۲۸ دانش آموز در مدارس هیأت امنایی شهرستانهای استان تهران مشغول به تحصیل میباشند که در صورت فراهم نمودن زیرساختهای لازم میتوان حجم بیشتری از دانش آموزان را در این مدارس تحت پوشش قرار داد.
قنبری تعداد مدارس هیأت امنایی در سطح شهرستانهای استان تهران را ۷۸ مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۸ مدرسه پسرانه و ۴۰ مدرسه دخترانه به صورت هیأت امنایی اداره میشوند که ۲۵ مدرسه در مقطع ابتدایی و ۵۳ مدرسه در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول به فعالیت میباشند.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران مهمترین ویژگی مدارس هیأت امنایی را مشارکت اولیا و خانوادهها در اداره مدرسه دانست و تصریح کرد: هر چه مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدرسه بیشتر باشد، تعامل خانواده و مدرسه را به همراه خواهد داشت که نتیجه آن تربیت دانش آموزانی سالم و آگاه در جامعه میباشد.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=15875