به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، خلیل رنجبر صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با برشمردن ورزش بعنوان پدیدهای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، گفت: زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در مدارس مجازی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم شده است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان، اظهار داشت: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش آموزان را تقویت کند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، افزود: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه و حفظ نشاط و شادابی دانش آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزئی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.
رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، ادامه داد: انجام فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
وی یادآور شد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی به ویژه فعالیتهای ورزشی تأکید دارد، بیان کرد: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
رنجبر با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه، گفت: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سو جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=14869