محمدعلی واقعی، روز گذشته ۷ اردیبهشت در جمع کارکنان این اداره کل، اظهار کرد: عادلانه بودن آموزش و فراگیری حداکثری، مهیا بودن امکانات، رعایت پروتکلهای بهداشتی و انعطافپذیری چهار اصل مهم در طراحی این برنامه به شمار میرود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه از هفتم اسفند برنامهریزی با رسانه ملی آغاز و کلید مدرسه تلویزیونی دهم اسفند زده شد، گفت: آموزش تلویزیونی کمرنگ نشده و تا پایان زمان تحصیل و حتی پررنگتر تداوم دارد و این اقدام با ۱۲ برنامه شروع شد و اکنون ۲۸ برنامه از سه شبکههای آموزش، معارف و چهار پخش میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از طراحیهای گسترده آموزش و پرورش درباره پخش آموزش دروس شاخه کاردانش خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ برنامه در همه مقاطع تحصیلی و رشتهها از طریق تلویزیون تهیه و پخش شده است.
واقعی با اشاره به پوشش بالای شبکهها در استان، یادآور شد: طبق ارزیابیها حدود ۷۰ درصد دانشآموزان پای تلویزیون نشستهاند و آموزشها را دنبال کردهاند.
وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل حرکت به سمت سامانههای مشخص نظارتپذیر همین نقیصه آموزشهای تلویزیونی بود که نمیتوانستیم ارزیابی از میزان و نحوه استفاده از این آموزشهای تلویزیونی داشته باشیم و قابل سنجش و مدیریت نبود.
واقعی با تأکید بر استمرار آموزش تا پایان محتوای درسی، خاطرنشان کرد: آزمون و ارزشیابی زمانی انجام میشود که آموزش برای معلم مسجل شده و دانشآموز در معرض یادگیری قرارگرفته است، اما ما هنوز در حین آموزش هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از موفقیت دروس ارائه شده یقین حاصل کنیم و آن را ملاک قرار دهیم، تصریح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً حضوری خواهد بود.
واقعی درباره استفاده و عضویت در شبکه شاد توسط معلمان و دانشآموزان، اظهار کرد: در آن سوی دو پلتفرمی که در اختیار آموزش و پرورش قرارگرفته، افراد زبدهای از دانشگاه شریف حضور داشتند و در پلتفرم تعاملی آموزش الکترونیکی نیز شرکت همراه اول ورود کرده و هر دو پلتفرم به صورت رایگان ارائه شده است.
وی افزود: همراه اول، پلتفرم شبکه تعاملی را تا ۱۵ سال تضمین کرده است که خدمات پشتیبانی و بروزسانی را انجام دهد، اما ابعاد حقوقی دیگر باید در جای خودش بررسی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پلتفرم شبکه شاد در ۱۵ روزه عینیت یافته است، تصریح کرد: مدل اجرایی شبکه شاد همانند مدرسه بوده و تنها وارد فضای مجازی شده است.
واقعی بیان کرد: در حال حاضر دانشآموزان تنها تعامل متنی دارند و این، یک پیامرسان متناظر با ساختار مدرسه است که اطلاعاتش از سناد گرفته شده و موارد امنیتی نیز در طراحی آن رعایت شده است.
وی ادامه داد: هر نوع رسانهای حکم رسانه مکمل را دارد و در شرایطی تلویزیون جایگزین معلم شده بود؛ اما ماهیت تعاملی نداشت و امکان ادامه به روش قبلی نبود، اما در فضای مجازی امکان تعامل دانشآموز با معلم بیشتر برقرار است.
توسعه زیرساختها برای شرایط بحرانی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد دانشآموزان و ۸۵ درصد معلیمن استان عضو شبکه شاد هستند، یادآور شد: معلوم نیست شرایط مشابه کرونا را داشته باشیم، اما در خراسان جنوبی در معرض انواع بلایای طبیعی قرار داریم و باید واکنش سریع داشته باشیم.
واقعی خاطرنشان کرد: اکنون آموزش و پرورش در حال تهیه دستورالعملی جدید در فضای بحرانی و توسعه زیرساختها است.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=12521