به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در بازدید از اتاقهای بازی دانشآموزان با نیازهای ویژه، با اشاره به بازی به عنوان فرآیندی درمانی و یکی از نیازهای اساسی کودکان اظهار کرد: اتاقهای بازی با رویکرد درمانی، تربیتی و آموزشی برای تقویت روحیه نشاط دانشآموزان و ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس با نیازهای ویژه استان در حال فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: دانشآموزان با نیازهای ویژه فراگیری مهارتهای مانند کنترل خشم، خودکنترلی، استقلال و غیره، تقویت حواس و شکوفایی استعدادها، تخلیه هیجانات و برقراری ارتباط با همسالان را در ۱۳ آموزشگاه استثنایی دوره ابتدایی استان تمرین میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استتثنایی استان کردستان با اشاره به اهمیت اتاقهای بازی و خلاقیت در فرآیند تعلیم و تربیت و شادابسازی مدارس تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ دانشآموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی آموزشهای عملی و کاربردی را تمرین میکنند.
رنجبر با اشاره به اهمیت جایگاه دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بازی و سرگرمی در این دوره باید در محوریت کاری قرار گیرد تا دانشآموزان نکات آموزشی و مهارتهای اجتماعی را از طریق بازی و سرگرمی یاد گیرند.
وی خاطرنشان کرد: دانشآموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، اُتیسم و با نیاز ویژه ذهنی یادگیری همراه با دست ورزی و فعالیتهای عملی را در اتاقهای بازی درمانی و خلاقیت آفرینی آموزش میبینند.
وی با بیان اینکه دانشآموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین میکنند، افزود: این بازیها با تقویت فکر، خلاقیت و تمرکز دانشآموزان آنها را به تحرک و کارگروهی تشویق میکند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: با توجه به اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش میبینند میتوان در بازیهای گروهی و استفاده مشترک از وسایل بازی روابط اجتماعی، قانون و مقررات،حق و حقوق، نوبت و غیره را به آنان آموزش داد.
رنجبر با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزار مهم، مؤثر و بخشی از زندگی آنهاست، افزود: این بازیها محدود به تعدادی اسباب بازی در یک اتاق نیست بلکه هدف بسترسازی فرهنگی برای دیدن کودکان و پاسخگویی به نیاز آنها برای یادگیری است.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=5403