به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد ناصری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: درخصوص سامانه شاد، دو چالش و مشکل اساسی احصا شده که آموزش و پرورش سعی میکند با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این مشکلات را هرچه سریعتر رفع نماید.
وی افزود: احراز هویت کامل معلمان و دانشآموزان در شبکه آموزشی شاد و همچنین افزایش سرعت بارگذاری فایل و صدا در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اذعان کرد: در ابتدای آغاز سال تحصیلی، میزان استقبال دانشآموزان از آموزش حضوری در مناطق شهری ۸۵ و در مناطق روستایی ۱۰۰ درصد بود که این میزان به مرور زمان کاهش یافت به طوری که در آستانه ورود به پیک سوم کرونا در ۱۶ مهر ماه، میزان حضور دانشآموزان در مدارس به ۴۵ درصد رسید.
ناصری بیان داشت: با تشدید شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیتهای جدید، آموزش در مناطق شهری و بخشی از مناطق روستایی، به شکل غیرحضوری و از طریق بستر شاد تداوم یافت.
وی به نبود شبکه اینترنتی در برخی از روستاهای اردبیل اشاره کرد و عنوان کرد: نبود شبکه اینترنتی در روستاها یکی از مشکلات مهمی است که قرار است این موضوع توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری و رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعدادی از دانشآموزان ساکن در مناطق روستایی که دسترسی به شبکه شاد ندارند، از آموزش حضوری به شکل کنترل شده بهرهمند میشوند.
۸۵ درصد دانشآموزان اردبیل در شاد حضور دارند
قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: از مجموع ۲۲۹هزار و ۲۵۱ دانشآموز استان اردبیل ۱۹۴ هزار و ۴۷۴ دانشآموز از شبکه شاد استفاده میکنند که بر اساس این ارقام، حدود ۸۵ درصد از دانشآموزان استان اردبیل به شبکه شاد متصل شدهاند.
وی افزود: در حال حاضر ۲۴۳ روستا در استان اردبیل به شبکه اینترنت متصل نیستند که در مجموعا در این روستاها ۳ هزار و ۶۵۶ دانشآموز حضور دارند.
قاسمی گفت: با همکاری خیران یک هزار و ۷۸۰ دستگاه تبلت و گوشی برای دانشآموزان فاقد ابزار هوشمند تهیه شده یا خیران برای تهیه این لوازم تعهد دادهاند.
–
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=28939