خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه بعنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی اظهار کرد: تربیت امر خطیر و مهمّی است که عناصر بسیاری در آن دخیلاند و این مسوولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمیشود.
وی با بیان اینکه خانواده و انجمنهای اولیا و مربیان باید متناسب با شرایط موجود نقش آفرینی کنند، افزود: محدودیتهای ناشی از شیوع بیماری کرونا بیش از پیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر توسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیراظهار کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان که از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت، انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه طبق آیین نامه اجرایی مدارس و آیین نامه انجمن اولیا و مربیان برگزار و بر اساس شرح وظایف انجمنهای اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی با نیازهای ویژه به فعالیت مشغول میشوند.
رنجبر افزود: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بزرگترین نهاد مردمی در آموزش و پرورش بویژه در مدارس با نیازهای ویژه از پیش نیازهای یک برنامه موثر و مفید در امر آموزش و توان بخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه و بازوان توانمند مدیران مدارس و ضامن رسمیت یافتن تصمیم گیریها هستند.
وی با بیان اینکه سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکتهای عمومی طراحی شده است، یادآور شد: حضور اولیا و همکاری و مشارکت آنها در اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینهساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تاکید بر اینکه برنامههای آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین در آموزش و تربیت دانشآموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو هدایت هدفدار انسانهاست و اخلاق، هدایت و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=25192