به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و شیوع ویروس کرونا از وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت شد که با معاونان خود در کمیسیون حضور پیدا کردند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند هر چند پاسخهای آنها قانع کننده نبود و کمیسیون در این زمینه نظر انتقادی داشتند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: اکنون حداقل سه میلیون دانشآموز در سراسر کشور داریم که تبلت و گوشی هوشمند ندارند و دو میلیون دانشآموزش دسترسی به اینترنت ندارند و در مجموع ۵ میلیون دانشآموز از ۱۴ میلیون دانشآموز از فضای مجازی و شبکه شاد نمیتوانند استفاده کنند.
زاهدی بیان کرد: شبکه شاد با توجه به اینکه در بستر اینترنت است ما در این زمینه نگرانی داریم زیرا همیشه دانشآموزان در دوره ابتدایی را نسبت به استفاده از گوشی هوشمند منع کردیم اما اکنون و با توجه به شرایط پیش آمده گوشی هوشمند در اختیار آنها قرار میدهیم.
وی ابراز داشت: الان گوشی هوشمند را در اختیار دانشآموز اول ابتدایی و یا دوم ابتدایی قرار دادهایم و پدر و مادر این دانشآموز هر دو کارمند هستند صبح شبکه شاد میخواهد برنامه برای دانشآموز برگزار کند این دانشآموز چگونه از این گوشی استفاده کند که خود این مسئله یک معضل است.
وی گفت: بر اساس آنچه که به ما گفتهاند، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در سامانه شاد عضو هستند در حالی که این مسئله واقعیت ندارد و تنها به زور بوده و حتی همان دانشآموزی هم که در شبکه ثبتنام کرده هنوز نمیداند چگونه از این سامانه استفاده کند.
زاهدی تصریح کرد: قرار بود برخی از اپراتورهای کشور در این زمینه به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند و آنها اعلام آمادگی کردند اما هنوز از آنها استفاده نشده است.
وی گفت: اگر بتوانیم برنامهای مانند واتساپ داخلی مانند سروش ، بله و … استفاده کنیم خوب است اما آن سختافزاری و زیرساختی که باید آماده باشد متاسفانه در کشور آماده نیست و از این بابت از وزارت فنآوری و ارتباطات گلایه داریم و یکی از انتقادات شدید ما نسبت به این وزارتخانه همین بحث است که چرا بستر لازم را فراهم نکرده است.
زاهدی با اشاره به اینکه این طور نیست که فکر کنیم سیستم شاد ۱۰ میلیون دانشآموز را میتواند آموزش دهد، ابراز داشت: باید آموزش و پرورش یک فکر اساسی دیگری کند، ما هم هنوز نتوانستهایم به یک راه حل دقیقی در این زمینه برسیم شاید در دوره ابتدایی که مادران آنها شاغل هستند اجازه داده شود در خانه کار کنند و صبحها با بچههای خود باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: باید برای ۵ میلیون دانشآموزی که به دلیل نداشتن گوشی هوشمند خود به خود از تحصیل باز میمانند فکری بکنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: برخی از دستگاهها قول داده بودند که سه میلیون گوشی هوشمند و یا تبلت خریداری و در اختیار دانشآموزانی که ندارند قرار گیرد و در این زمینه سهمیهبندی صورت گرفته اما تا کنون هیچ تبلت و گوشی هوشمندی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است.
زاهدی گفت: با توجه به اینکه استان کرمان یکی از استانهای قرمز است نمیتوانیم کلاسهای درس را بهصورت حضوری برگزار کنیم و مناطق محروم زیادی در استان وجود دارد که نمیتوانند از فضای مجازی استفاده کند، هر چند اکنون گفته شد هزار و ۲۰۰ روستا از اینترنت برخوردار شدهاند اما ۷۰۰ روستای دیگر مانده برای این دانشآموزان باید چه کار کنیم.
وی تاکید کزد: من خواهش دارم بین خود و خدا منافع ملی را در نظر بگیرید و اشکالات را در استان به ما بگویید و ما هم مسائل را با وزرای مربوطه در میان میگذاریم تا کمتر از یک ماه یعنی قبل از ۱۵ مهرماه بتوانیم مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=21428