– اخبار استانها –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، علیرضا سعدی پور ظهر امروز در جلسه شورای پروژه مهر مازندران اظهار داشت: ۳۸ هزار معلم وظیفه آموزش بیش از ۴۷۰ هزار دانشآموز در چهار هزار مدرسه و ۲۲ هزار کلاس درس را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه “آموزش و پرورش مبدا توسعه هر جامعه در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است” افزود: در این حوزه تلاش داریم با تمام توان استعداد بالقوه دانشآموزان را بالفعل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: دانش آموزان مازندرانی در کنکور، المپیاد، آزمونهای علمی خوش درخشیدند و سبب شد تمام مدیران و معلمان ماموریت و رسالت خود را با فراهمکردن بستر لازم به کمک اولیا و مربیان و خیرین به سرانجام برسانند.
سعدی پور گفت: تلاش داریم در اجرای تحول سند بنیادین، تمام ظرفیت و استعدادهای استان را به کار بگیریم و با توجه جدی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، عدالت آموزشی را سرلوحه کار قرار دهیم که در همین راستا چهار میلیارد تومان برای مدارس شبانهروزی مناطق محروم جهت تغذیه و ایاب و ذهاب اختصاص یافت.
کمبود مدرسه در زنجان؛ ادارهکل نوسازی مدارس برای ساخت مدارس “عجله” کندپروتکل بهداشتی بازگشایی مدارس آماده ابلاغ/ مشکلات آبخوری و سرویس بهداشتی مدارس باید رفع شودبوستانها، فضای باز مقابل مساجد و حیاط مدارس بهترین مکان برگزاری عزاداریهای محرم
وی ادامه داد: با شیوع ویروس منحوس کرونا، بستر آموزش تعطیل نشد و نخستین اقدام در استان، ایجاد سامانه “مازند محتوا” بود که از ظرفیت دبیران و هنرآموزان برای تولید محتوای الکترونیکی استفاده و هزار مورد محتوا بارگذاری شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: حوزه پرورشی و تربیتی مورد توجه است؛ همچنین در زمینه سواد آموزی نیز۱۸۰ محتوای الکترونیکی بارگذاری شد. ایجاد شبکه دانش آموزی با عنوان “شبکه شاد” از طریق وزارت آموزش و پرورش یک انقلاب آموزشی بود.
وی گفت: تولید محتوای الکترونیکی در سطح ملی به صدهزار مورد رسیده است. همچنین در زمینه توانمندسازی معلمان کلاسهای مجازی، ساماندهی به خوبی انجام شد.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=20985