خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت با شرکت ۵۲۰ نفر از دانشآموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دورههای تحصیلی ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای و حرفهای به صورت مجازی برگزار شد.
وی گفت: مسابقات قرآن و عترت دانشآموزان با نیازهای ویژه استان برای پنج گروه دانشآموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم برگزار شد.
وی با اشاره به رشتههای این مسابقات قرآنی بیان کرد: مسابقات قرآن و عترت در پنج رشته انشای نماز، اذان پسران، حفظ قرآن، روخوانی قرآن و احکام از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه جاری از طریق مدارس مجازی برگزار شد.
تأکید بر ضرورت و گسترش فرهنگ قرآنی بین دانشآموزان با نیازهای ویژه
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر ضرورت و گسترش فرهنگ قرآنی بین دانشآموزان با نیازهای ویژه خاطر نشان کرد: از این تعداد شرکت کننده ۳۴ دانشآموز با نیاز ویژه دختر و پسر بعنوان نفرات برتر برگزیده شدند.
رنجبر با بیان اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان در این برنامههای مجازی در نظر گرفته شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانشآموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیتها بر ارتقای سطح مهارتهای زندگی یادآور شد: دانشآموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
ضرورت همراهی والدین دانشآموزان بانیازهای ویژه در برنامههای تربیتی و قرآنی
وی همراهی و همکاری اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه در برنامههای تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و اظهار داشت: همراهی اولیای دانشآموزان با معلمان باعث میشود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطرهای ماندگار در ذهن دانشآموزان ثبت شود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانشآموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامههای زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار میگیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامهها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=16200