خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دور بودن دانشآموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاورهای و روانشناختی صدای مشاور با رویکرد مدرسه محوری و به منظور ایجاد آرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در مداس و مراکز مجازی با نیاز ویژه استان و یا از طریق تماس تلفنی ارائه شد.
وی با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامههای پرورشی، فرهنگی و مشاورهای در مدارس مجازی افزود: به صورت روزانه و هدفمند محتواهای تربیتی و پیامهای مشاورهای برای یکهزار و ۳۷۸ نفر از دانشآموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دورههای تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی و یا تماس تلفنی با والدین و دانشآموزان ارسال شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار داشت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیامها و کلیپهای تربیتی را با محوریت حفظ و ارتقای بهداشت روانی، خودمراقبتی در اماکن عمومی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، آموزش آمادگیهای (روانی – اجتماعی)، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری و کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه میدهند.
رنجبر با تاکید بر اهمیت آموزش خانواده و اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند، ارائه خدمات مشاورهای به خانوادهها در روند شکلگیری خانواده متعالی نقش ویژهای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب با کودکان با نیازهای ویژه نگرش، احساسات و واکنشهای عاطفی خانوادهها به سمت آشنایی با ویژگیهای خاص، توانمندی، محدودیتها و علاقمندیهای کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ارتقای مهارتهای راهنمایی و مشاورهای را بعنوان یکی از محورهای فعالیتهای آموزش و پرورش استان دانست و اظهار کرد: مشاور، دانشآموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزشهای مطلوب یاری میدهد.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=15711