خلیل رنجبر امروز در گفتو گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشآموزان با نیازهای ویژه ظرفیتی برای ارتقای اعتماد به نفس و معرفی توانمندهای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی به اهداف برگزاری مسابقه پرداخت و افزود: تکریم شخصیت، کشف استعدادهای بالقوه، بالابردن روحیه مشارکت پذیری و رشد استعدادهای دانشآموزان با نیازهای ویژه از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی عنوان کرد: این مسابقات برای دانشآموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و اتیسم در دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم از تاریخ ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در مدارس مجازی با نیازها ی ویژه استان برگزار میشود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه این مسابقات در رشتههای احکام، روخوانی قرآن، حفظ قرآن، انشای نماز و اذان (پسران ) برگزار خواهد شد، یادآورشد: دانشآموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر از استعدادها و توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
رنجبر تصریح کرد: دانشآموزان میتوانند کلیپهای تصویری خود را به کمیته برگزاری این مسابقات واقع در حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
وی گفت: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.
وی عنوان کرد: سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده، تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزشهای فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندیها، تقویت انگیزه و مسوولیت پذیری در دانشآموزان با نیازهای ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است.
رنجبر ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و گفت: براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان در نظر گرفته شده است.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=12649