تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 5939
تاریخ : ۱ بهمن, ۱۳۹۸ :: ۱۳:۰۰
جشنواره تلفیق بازی‌های بومی - محلی درشیوه‌های نوین تدریس برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در حاشیه برگزاری بازی‌های بومی محلی در مدارس استثنایی سنندج اظهار کرد: در راستای کیفیت بخشی به تدریس و ارائه شیوه‌های نوین یاددهی – یادگیری اولین جشنواره تلفیق بازی‌های بومی - محلی در شیوه‌های نوین تدریس در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد. 

وی گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌‌های آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان از اوایل آذرماه تا اواخر دیماه  طرح‌های ارسالی آموزگاران و دبیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان را دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: 58 طرح در قالب تلفیق بازی‌های محلی جوراب بازی، هفت سنگ، گرزان و غیره با دروس مختلف در دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم  به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. 

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد: سه طرح ارسالی خانم‌ها سحر عزیزی از آموزشگاه بعثت کامیاران، لیلا ساعدی بهار از آموزشگاه اتیسم پویان سنندج و نسمیه گلی از آموزشگاه توحید سنندج به عنوان برتر انتخاب شدند. 

رنجبر خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی و محلی به عنوان سرمایه فرهنگی و میراث معنوی نمادی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی، پرورش خلاقیت و آموزش دروس مختلف و مهارت‌ها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایفا می‌کند. 

وی افزود: بازی زمینه رشد اجتماعی و طبیعی کودک را فراهم و با تمرین قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و  نیل به برتری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را برای حضور و زندگی در جامعه آماده می‌کند. 

وی با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری  یا تغییر روش‌های رفتاری است، اضافه کرد: نظریه‌ها، دیدگاه‌ها،ماهیت و روش‌های تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده و یادگیرنده تأثیر دارد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.