به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در حاشیه برگزاری بازیهای بومی محلی در مدارس استثنایی سنندج اظهار کرد: در راستای کیفیت بخشی به تدریس و ارائه شیوههای نوین یاددهی – یادگیری اولین جشنواره تلفیق بازیهای بومی – محلی در شیوههای نوین تدریس در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.
وی گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانشآموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندیهای آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان از اوایل آذرماه تا اواخر دیماه طرحهای ارسالی آموزگاران و دبیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان را دریافت کرد.
وی خاطرنشان کرد: ۵۸ طرح در قالب تلفیق بازیهای محلی جوراب بازی، هفت سنگ، گرزان و غیره با دروس مختلف در دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و حرفهای دوره دوم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد: سه طرح ارسالی خانمها سحر عزیزی از آموزشگاه بعثت کامیاران، لیلا ساعدی بهار از آموزشگاه اتیسم پویان سنندج و نسمیه گلی از آموزشگاه توحید سنندج به عنوان برتر انتخاب شدند.
رنجبر خاطرنشان کرد: بازیهای بومی و محلی به عنوان سرمایه فرهنگی و میراث معنوی نمادی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی، پرورش خلاقیت و آموزش دروس مختلف و مهارتها در دانشآموزان با نیازهای ویژه ایفا میکند.
وی افزود: بازی زمینه رشد اجتماعی و طبیعی کودک را فراهم و با تمرین قانونپذیری، مسئولیتپذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری دانشآموزان با نیازهای ویژه را برای حضور و زندگی در جامعه آماده میکند.
وی با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روشهای رفتاری است، اضافه کرد: نظریهها، دیدگاهها،ماهیت و روشهای تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده و یادگیرنده تأثیر دارد.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=5939