به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار ایسنا، حمیدرضا شیخ الاسلام صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: در سال 92 در راستای ارتقا فضاهای آموزشی، استان قم سی و دومین استان از لحاظ فضای آموزشی و تراکم دانشآموز بوده است و در این خصوص اقدامات بسیاری صورت گرفت.
وی افزود: نزدیک به 107 پروژه آموزشی، فرهنگی و تربیتی در استان قم اجرایی و نوسازی شد که از رتبه سی و دوم به رتبه 26ارتقا یافت ولی همچنان پایینتر از حد کشوری است و لازم است اقدامات ادامه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: یکی از ویژگیهای قم این است که اکثریت دانشآموزان در شهر قم مشغول تحصیل هستند، از مجموع 265هزار دانشآموز استان قم، تنها 5درصد در بخشها هستند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، 10هزار دانشآموز افزایش پیدا کرده است که در این خصوص حدود 2هزار نفر کمبود نیروی انسانی در استان قم وجود دارد که بیشتر کسری در مقطع ابتدایی است.
شیخ الاسلام تصریح کرد: تعداد سرباز معلمهای استان قم نیز از گذشته کاهش داشته است که در این خصوص برای جبران کسری نیروی انسانی به سمت خرید خدمات آموزشی رفتهایم و 18مدرسه خرید خدمات اموزشی صورت گرفت که 7هزار دانشآموز را پوشش میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در سال 92، رتبه کنکور استان قم رتبه 11 بود که در 6سال اخیر این رتبه بین 4و 5 حفظ شده است و حفظ این رتبه بسیار مورد تاکید و توجه بوده است؛ دانشآموزان استان قم در کنکور زبان انگلیسی، رتبه اول را کسب کرده است که این رتبه بسیار قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز رتبه دانشآموزان استان قم در کنکور تجربی، رتبه یازدهم بوده است و با آمارهای ارائه شده، 404دانشآموز استان قم رتبه زیر سه هزار کنکور را کسب کردهاند که آمار خوبی به شمار میرود.
شیخ الاسلام تاکید کرد: از مجموع 145هزار دانشآموز قمی، 41هزار نفر در مسابقات استانی درسهایی از قرآن استاد قرائتی شرکت کردهاند که در این خصوص از نفرات برگزیده تجلیل شده است.
وی گفت: موضوعی که اکنون در سطح شهر مشکل داریم، کاربری فضاهای آموزشی است که در این خصوص 46قطعه زمین در منطقه پردیسان در اختیار آموزش و پرورش استان قم قرار گرفت تا بعدها مشکلی برای تامین فضای آموزشی در این بخش نداشته باشیم.
شیخالاسلام افزود: دانشآموزان قمی در امتحانات نهایی مقطع دوازدهم موفق شدند رتبه پنجم را در سطح کشور کسب کنند که این موضوع بسیار قابل توجه است و در آینده دانش آموزان بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: در المیپادهای ملی نیز دومدال طلا و دو مدال برنز توسط دانشآموزان استان قم کسب شد که بسیار با ارزش و با اهمیت است.
انتهای پیام