به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار ایسنا، حمیدرضا شیخ الاسلام صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: در سال ۹۲ در راستای ارتقا فضاهای آموزشی، استان قم سی و دومین استان از لحاظ فضای آموزشی و تراکم دانشآموز بوده است و در این خصوص اقدامات بسیاری صورت گرفت.
وی افزود: نزدیک به ۱۰۷ پروژه آموزشی، فرهنگی و تربیتی در استان قم اجرایی و نوسازی شد که از رتبه سی و دوم به رتبه ۲۶ارتقا یافت ولی همچنان پایینتر از حد کشوری است و لازم است اقدامات ادامه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: یکی از ویژگیهای قم این است که اکثریت دانشآموزان در شهر قم مشغول تحصیل هستند، از مجموع ۲۶۵هزار دانشآموز استان قم، تنها ۵درصد در بخشها هستند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، ۱۰هزار دانشآموز افزایش پیدا کرده است که در این خصوص حدود ۲هزار نفر کمبود نیروی انسانی در استان قم وجود دارد که بیشتر کسری در مقطع ابتدایی است.
شیخ الاسلام تصریح کرد: تعداد سرباز معلمهای استان قم نیز از گذشته کاهش داشته است که در این خصوص برای جبران کسری نیروی انسانی به سمت خرید خدمات آموزشی رفتهایم و ۱۸مدرسه خرید خدمات اموزشی صورت گرفت که ۷هزار دانشآموز را پوشش میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در سال ۹۲، رتبه کنکور استان قم رتبه ۱۱ بود که در ۶سال اخیر این رتبه بین ۴و ۵ حفظ شده است و حفظ این رتبه بسیار مورد تاکید و توجه بوده است؛ دانشآموزان استان قم در کنکور زبان انگلیسی، رتبه اول را کسب کرده است که این رتبه بسیار قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز رتبه دانشآموزان استان قم در کنکور تجربی، رتبه یازدهم بوده است و با آمارهای ارائه شده، ۴۰۴دانشآموز استان قم رتبه زیر سه هزار کنکور را کسب کردهاند که آمار خوبی به شمار میرود.
شیخ الاسلام تاکید کرد: از مجموع ۱۴۵هزار دانشآموز قمی، ۴۱هزار نفر در مسابقات استانی درسهایی از قرآن استاد قرائتی شرکت کردهاند که در این خصوص از نفرات برگزیده تجلیل شده است.
وی گفت: موضوعی که اکنون در سطح شهر مشکل داریم، کاربری فضاهای آموزشی است که در این خصوص ۴۶قطعه زمین در منطقه پردیسان در اختیار آموزش و پرورش استان قم قرار گرفت تا بعدها مشکلی برای تامین فضای آموزشی در این بخش نداشته باشیم.
شیخالاسلام افزود: دانشآموزان قمی در امتحانات نهایی مقطع دوازدهم موفق شدند رتبه پنجم را در سطح کشور کسب کنند که این موضوع بسیار قابل توجه است و در آینده دانش آموزان بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: در المیپادهای ملی نیز دومدال طلا و دو مدال برنز توسط دانشآموزان استان قم کسب شد که بسیار با ارزش و با اهمیت است.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=2494