– اخبار اجتماعی –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزشوپرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با با بیان اینکه کرونا در کشورهای دیگر هم مشاهده و بر روند فعالیت مدارس تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: در ۴۶ کشور و ۷۰ شهر خارجی، مدرسه داریم و بر اساس شرایط کشور میزبان تصمیمگیری میکنیم و تعطیلی مدارس تابع شرایط کشور میزبان است.
تعطیلی مدارس ایرانی در ترکیه، روسیه و گرجستان
وی افزود: از ۹۹ مدرسه فعال خارج از کشور ، 39 مدرسه تعطیل شده و مابقی مشغول به کار هستند در اروپا، مدرسه منچستر انگلیس تعطیل است مدارس ترکیه ، ارمنستان ، روسیه و گرجستان تعطیل است، مدارس در قطر، عراق و کویت تعطیل شده و در امارات از هفته دیگر تعطیل میشود.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور گفت: در شبه قاره هند و شرق آسیا ، مدارس چین از ۲۷ بهمن تعطیل شده است مدارس تایلند و کره جنوبی هم دوهفته تعطیل بود و از هفته بعد مدرسههای ما باز میشود که بر اساس شرایط سفارت است و آنجا تصمیمگیری میکنند.
اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس لغو شد/ شرایط حاکم بر خانههای معلم همانند هتلهای کشور استوزیر بهداشت: مدارس و دانشگاهها تا پایان سال تعطیل شدمدارس تعطیل است اما معلمان “آموزش” را تعطیل نکردند + فیلم و تصاویر
کریمی ادامه داد: از آنجا که ما در طول سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم و بخشی از کار ها به صورت مجازی ارائه میشد، در تمام سرپرستیها کار آموزش مجازی را شروع کرده بودیم و آموزشها به دو صورت انلاین و آفلاین در حال انجام است از قبل هم زمینه کار آموزش مجازی را داشتیم و شبکهای ساختیم که تمام دروس به صورت آفلاین در آنجا قابل ارائه است.
اضافه شدن زبان اشاره به برنامههای آموزش تلویزیونی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از تسنیم، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانش آموزان در مدرسه از آن جمله است، گفت: دانشآموزان با نیازهای ویژه به هفت گروه تقسیم می شوند و به دیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفتری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.
وی افزود: ما مدرسه را از جهت فیزیکی تعطیل کردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش میکنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بساز یم، مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده میکنیم تا در بستر آموزشهای نوین آموزش را به شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانو ادهها را در تعلیم و تربیت مشارکت بدهیم.
حسینی با بیان اینکه در دو قلمرو اقدامات ویژهای در حال انجام است، گفت: قلمرو اول این است که چه کنیم خانوادهها به این ویروس مبتلا نشوند در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی ر ا به استانها ارسال کردهایم، در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: قلمرو دوم تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوریهای نوین است. دو گروه از دانش آموزان را داریم، بچههایی که هوشبهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند، گروهی که هوشبهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس میخوانند بنابراین از برنامههای آموزشی سیما استفاده میکنند.
وی در پاسخ به اینک پرسش که آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامهای دارید؟ گفت: از روز شنبه زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامههای پخش تلویزیونی استفاده میشود و برای نابینایان هم کتابهای صوتی و بستههای آموزشی تولید شده که در اختیار آنها قرار دارد. کتاب صوتی در طول سال ارسال شده و اکنون 13 نرم افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کردهایم.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=9370