مجید یزدان پناه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز(۲۷ بهمن) برگزارشد، بااشاره به بازماندگی از تحصیل ۲۷۵۷ کودک بین شش تا یازده سال در کرمانشاه، اظهارکرد: براساس بررسیهایی که انجام دادهایم توانستیم ۱۵۵۷ نفر از این کودکان را شناسایی وعلت کناره گیری آنها از تحصیل را مشخص کنیم.
وی از بازگشت به تحصیل ۱۵۵ نفر از این کودکان خبرداد و تصریح کرد: ۹۲ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را هم کودکانی تشکیل میدهند که والدین آنها اجازه ادامه تحصیل را به آنها نمیدهند، برای همین مکاتباتی را با دادستان استان داشتهایم تا برای حل این مشکل ورود کند.
این مسئول در ادامه گفت: ۱۲۰۰ نفر از ۲۷۵۷ کودک بازمانده از تحصیل کرمانشاه هم شناسایی نشده بودند که برای شناسایی آنها نیز طی چندماه اخیر تلاشهایی را با همکاری ثبت احوال استان آغاز کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق اعلام ثبت احوال استان ۷۶ نفر از این تعداد کودکانی هستند که فوت شدهاند.
وی اعلام کرد: بنظر میرسد مابقی کودکانی که هنوز شناسایی نشدهاند، به همراه والدین خود از استان کرمانشاه مهاجرت کرده باشند که در این زمینه درحال بررسی هستیم.
یزدان پناه در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به برپایی ۲۸۲ کلاس درس با کمتر از هفت نفر دانش آموز در استان، عنوان کرد: یازده مورد از این کلاسها، تنها با حضور دو دانش آموز برگزار میشود.
وی افزود: ۱۴۱۰ کودک در مناطق محروم و دور افتاده استان داریم که برای پیشگیری از ترک تحصیل آنها معلم به آن مناطق اعزام کرده و کلاس را برپا کردهایم.
وی در ادامه بااشاره به اجرای طرح حامی(خواهرخوانده) در کرمانشاه، عنوان کرد: در این طرح مدارس مناطق برخوردار استان حامی و یا خواهرخوانده مدارس مناطق کم برخودار میشوند و از آنها حمایت میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآورشد: از سال گذشته که این طرح را در کرمانشاه شروع کردیم، تاکنون ۱۱۴ مدرسه مناطق برخوردار استان حامی ۱۱۸ مدرسه مناطق کم برخوردار شدهاند.
وی تصریح کرد: حمایت مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار شامل کمکهای نقدی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی و پشتیبانی است.
پس از ارائه توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص طرح حامی، استاندار کرمانشاه با ارزشمند خواندن این طرح اظهار کرد: از اداره کل آموزش و پرورش استان میخواهیم تا لیست تمامی مدارس مناطق کم برخوردار که نیاز به حمایت دارند را تهیه کند تا ما نیز با رایزنی با بخش خصوصی، کارخانجات، بانکها و .. بتوانیم حمایت آنها را از تعدادی از این مدارس جلب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اکثر کشورهای دنیا، معمولا بیشتر مشکلات جامعه توسط خود جامعه حل میشود و ما نیز میتوانیم چنین مشکلاتی را در داخل جامعه و با کمک هم حل کنیم.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=7841