– اخبار استانها –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، علیرضا حاجیان زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران، اظهار داشت: مسئله مهم که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم، نیاز آموزش و پرورش به دستگاههای مرتبط به عنوان شرکای نظام تعلیم وتربیت است و یکی از رویکردهای مهم سند بنیادین که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند انجام فعالیتهای تربیتی بامشارکت سایر ادارات است.
وی افزود: در میان شرکای آموزش و پرورش، حوزه علمیه نقش مهمی در این تعامل دارد و علیرغم فعالیتهای داخلی در زمینه تربیت مجتهدین نقش مهمی داشته تا با اثربخشی این مشارکت انجام شود که در طرح آمایش، ۲۰۰ دستگاه اجرایی مورد هدف قرار گرفت تا تعاملات ساختار یافته و سازمان یافته را دنبال کنیم.
حاجیان زاده ادامه داد: در زمینه تربیت طلاب برای آموزش و پرورش و حوزه، گامهای موثری برداشته شد که در این راستا با همکاری دانشگاه فرهنگیان مرکزی در قم، جهت تربیت مبلغ معلم راه اندازی شد و دورههای حرفه ای معلمی را در این مرکز ایجاد کردیم.
گلایه طلاب همدانی از بیتوجهی مسئولان به معیشت مردم/چرا دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده نمیکند؟۸۰۰ نفر از طلاب استان سمنان برای مقابله با کرونا در قالب گروههای جهادی مشغول ارائه خدمت هستندطلاب جهادی استان مرکزی برای مقابله با کرونا به مناطق محروم اعزام شدند
وی ادامه داد: ارتباط ساختاری و سازمان یافته گروههای درسی، طرحهای مشترک پژوهشی بین حوزه و آموزش و پرورش انجام و نیازهای فکری و رفتاری گروههای هدف رصد شد.
رئیس ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش گفت: با تشکیل اتاق فکر مرکز پژوهش مشترک در این زمینه راه اندازی و راهکارها جهت تربیت و توانمندسازی نیروهای آموزش و پرورش و تولید محتوا استخراج شد.
حاجیان زاده بیان داشت:در چهار هزارمدرسه کشور طرح امین اجرا میشود و روحانیان با حضور در مدارس به سئوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ میدهند و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی از این طرح حمایت و در جهت توسعه و تاثیر عمیق آن در تربیت دانش آموزان گام برداریم.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=27013