– اخبار استانها –
حسنعلی اصغری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه ۷۷۳ نفر بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدهاند اظهار داشت: ابتدا باید احصاء شود که این تعداد چگونه در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش توزیع شدهاند و هر یک از این مناطق چه اقداماتی را برای بهبود این شرایط انجام دادهاند.
وی افزود: شناسایی، جذب و نگهداری کودکان بازمانده از تحصیل و استمرار آموزش و یادگیری این دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته تا مشخص شود چه تعداد از بازماندگان تحصیل دختر، چه تعدادی پسر هستند و در نهایت چه عواملی باعث بازماندن آنها از تحصیل شده است.
بخشی از دانشآموزان آران و بیدگلی از آموزش مجازی محروم هستند۳۰درصد دانشآموزان ایلامی از خدمات آموزش مجازی محروم هستندگزارش/ ۳.۵ میلیون دانشآموز جامانده از “آموزش مجازی” شکایت خود را به کجا ببرند؟!
اصغری خاطرنشان کرد: عدهای از بازماندگان تحصیل را دانشآموزان استثنایی و دارای معلولیت جسمی و ذهنی تشکیل میدهد، عدهای دیگر درگیر مشکلات اقتصادی بوده و در این میان برخی نیز بر اساس بد سرپرستی از تحصیل بازماندهاند که اغلب تحت پوشش دستگاههای حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با انتقاد از فعالیت گروههای مردمی و دستگاههای حمایتی افزود: متاسفانه شاهد موازی کاری از سوی دستگاههای حمایتی، نیروهای مردمی و گروههای مردم نهاد در کمکرسانی به دانشآموزان مناطق محروم استان بودهایم.
وی ادامه داد: این نهادها بدون هماهنگی و دریافت مشاوره از مناطق آموزش و پرورش استان، بستههای لوازمالتحریر و تبلت و گوشی هوشمند را در مناطق محروم به دست کودکان کمتر برخوردار و یا بی بضاعت میرسانند که شاید نیاز واقعی به آن ابزار نداشته باشند و موجب هدر رفت کمکها و موازیکاری در خدمت رسانی به این افراد شود.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=25469