دکتر علیمحمدی ۲۹ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به نظارتهای مرکز بهداشت بر مدارس، بیان کرد: از ۱۲۹۷ مدرسه فعال در استان، چک لیستهای بهداشتی در بیش از ۷۰۰ مدرسه بررسی شده است که شامل بررسی فاصلهگذاری اجتماعی، تعداد مناسب دانشاموزان در کلاس، قرار دادن صندلی برای رعایت فاصله، استفاده از ماسک، ممنوعیت فعالیتهای ورزشی و صبحگاهها و مراسمها تجمعی، فاصله گذاری در سرویس مدارس و … میشود.
وی افزود: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس نظارت شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک ۹۲ درصد، در ساوه ۹۵ درصد و در خمین ۵۸ درصد است، میزان رعایت بهداشت فردی در مدارس نظارت شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸۴ درصد، ساوه ۸۹ درصد و خمین ۷۸ درصد برآورده شده است و ۸۹ درصد مدارس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۸۶ درصد ساوه و ۸۲ درصد خمین دارای وضعیت مناسب بهداشت ساختمان و آب آشامیدنی سالم بوده اند.
علیمحمدی با اشاره به بررسی بهداشت ابزار و تجهیزات مدارس، گندزدایی اماکن و استفاده از شویندهها در مدارس و با بیان اینکه ۸۴ درصد مدارس نظارت شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۸۸ درصد در ساوه و ۸۲ درصد در خمین الزامات را رعایت کردهاند، گفت: در موضوع آموزش بهداشتی در مدارس باید کار بیشتری انجام داد چراکه میزان آموزش در مدارس نظارت شده دانشگاه علوم پزشکی اراک ۵۹ درصد، ساوه ۵۶ درصد و خمین ۳۷ درصد گزارش شده است.
وی میانگین شاخصهای بررسی شده در مدارس استان را این چنین بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس ۹۲ درصد، غربالگری و مراقبت ۸۲ درصد، بهداشت فردی ۸۴ درصد، بهداشت ساختمان مدارس ۸۹ درصد، بهداشت مواد غذایی ۹۷ درصد، بهداشت ابزار و تجهیزات مدارس ۸۴ درصد و آموزش بهداشتی ۵۹ درصد برآورد شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه نبود مربی بهداشت در مدارس که از معضلات قدیمی در مدارس استان است، گفت: تمامی مدارس مقطع متوسطه فاقد مربی بهداشت هستند و در مدارس ابتدایی نیز تعداد کم است در حالی که وجود مربی بهداشت میتواند پلی بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش باشد.
علی محمدی با بیان اینکه بسیاری از مدارس روستایی موازین بهداشتی را به خوبی رعایت نمیکنند و در مدارس قدیمی و کانکسی دچار مشکل هستیم، افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد آموزشها در مدارس حضوری است که البته مشکل خاصی بروز نکرده است ولی اگر تعداد دانشآموزان افزایش یابد لازم است که سیاستگذاری و رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=23156