خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: این روزها در دورانی که کرونا زندگی را تحت تأثیر خود قرار داده است، در کنار ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، فداکاری و مهربانی معلمان نیز خبرساز شده است.
وی افزود: سعادت زارعی معلم فداکار و خلاق شهرستان بیجار برای دانشآموزان با نیاز ویژه ذهنی پایه ششم دوره ابتدایی مدرسه سپیده که امکانات استفاده از آموزشهای مجازی را ندارند اقدام به برگزاری کلاسهای حضوری کرده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: زارعی با ۲۷ سال سابقهی تدریس علاوه بر ارائه آموزشهای حضوری، در شبکه شاد و فضای مجازی نیز مشغول تعلیم و تربیت دانشآموزان خود بوده و به تولید محتوای الکترونیک میپردازد.
رنجبر افزود: این معلم خلاق با رعایت پروتکلهای بهداشتی وحفظ فاصله گذاری اجتماعی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با برگزاری کلاسهای رفع اشکال فرآیند آموزش و یادگیری را در راستای ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، ادامه میدهد.
آموزش مجازی معلمان نمونه بارزی از موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت است
وی آموزشهای مجازی و غیر حضوری و تلاشهای ستودنی معلمان در این زمینه را نمونه بارزی از موفقیتهای دستگاه تعلیم و تربیت خواند و تصریح کرد: شیوه آموزش مجازی راهی برای شکست کرونا توسط دانشآموزان و معلمان است.
وی گفت: همچنین به منظور تداوم آموزش در مناطق محروم و روستاهایی که دانشآموزان به برنامه آموزشی شاد و فضای مجازی دسترسی ندارند، معلمان به شیوه حضوری، ارائه بستههای تحصیلی و یا تماس تلفنی آموزش از راه دور را پیگیری میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در زمینه آموزش مجازی اقدامات ارزشمندی انجام داده است، اظهارکرد: شبکه شاد تحولی ارزشمند و ظرفیتی برای آینده است و باید در راستای آموزش همه جانبه از آن استفاده کرد.
برگزاری جشن عبادت دانشآموزان بانیازهای ویژه
رنجبر از برگزاری جشن عبادت دانشآموزان با نیازهای ویژه نومکلف در مداس مجازی استان خبردادو اظهار داشت: برنامه معنوی و فرهنگی جشن تکلیف و بندگی دوره جدیدی در زندگی، آسمانی شدن، ارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است.
رنجبر با اشاره به اینکه جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی ،قرآنی وتوسعه فرهنگ حجاب وعفاف وهمچنین باقی ماندن خاطرهی خوب در ذهن دانشآموزان برگزارمیشود، اضافه کرد: ۷۱ دانشآموز با نیاز ویژه دخترپایه سوم ابتدایی و پسرپایه نهم متوسطه دوره اول گروههای مختلف استثنایی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
وی ضمن توصیه دانشآموزان به خواندن قرآن کریم وتأکید بر ضرورت انجام واجبات الهی پس از به تکلیف رسیدن خاطر نشان کرد: برگزاری جشن تکلیف دانشآموزان از عوامل مؤثری است که به آنها کمک میکند به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی پی ببرند.
جشن تکلیف زمینهساز آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، انجام تکالیف و ترک گناهان برگزاری جشن تکلیف است.
رنجبر افزود: جشن تکلیف بعنوان برنامهای تربیتی و دینی آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزشهای دینی و معنوی محسوب میشود.
وی جشن تکلیف را آغاز تحول بنیادین در زندگی دانشآموزان دانست وافزود: وقتی دانشآموزان به سن تکلیف میرسند و انجام واجبات و ترک محرمات برای آنان یک وظیفه شرعی و دینی میشود نقش خانوادهها در تربیت دینی فرزندان پررنگ تر و وظیفه آنان سنگینتر میشود.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=14029