تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 9706
تاریخ : ۲۲ اسفند, ۱۳۹۸ :: ۹:۴۰
ارائه بیش از ۱۶۴ هزار ساعت آموزش به دانش آموزان استثنایی در ایام تعطیلی مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا  و آموزش های مجازی، در این باره افزود: این میزان ساعت خدمات برای ۷ طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان‌های کشور در بیش از ۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بیش از  ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش  به دانش آموزان با نیازهای ویژه مشغول هستند، اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش‌های راه دور و مجازی از طریق این گروه‌ها به دانش آموزان داده می‌شود.

وی افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان‌ها و ستاد راه‌اندازی شده است و برخی کلاس‌ها از طریق این سامانه اجرا می‌شود.

 حسینی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: ۷۳ هزار و ۵۶۶  دانش آموز با نیاز ویژه و در هفت طیف و ۴۴ هزار و ۱۷ دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر  در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش ها استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس  و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، توانبخشی، بهداشتی و مشاوره‌ای در آموزش و پرورش استثنایی راه‌اندازی شده است، افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه‌اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت‌های مدارس استثنایی کشور رصد می‌شود.   

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر تولید لوح‌های آموزشی برای تمامی گروه‌های هدف افزود: در سازمان لوح‌های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان‌ها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور، وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود، گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا سیما  می‌تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.