تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 8025
تاریخ : ۲۹ بهمن, ۱۳۹۸ :: ۱۵:۳۶
مشهد| فضاهای ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح کشور افزایش می‌یابد

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سید جواد حسینی ظهر امروز در آیین افتتاح اولین مجلس دانش‌آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی اظهار داشت: 62 دانش آموز منتخب از 32 استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه و در قالب مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد. همچنین دو دانش آموز از این مجلس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: محصول اصلی نظام آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد  که در تمامی عرصه ها رشد کرده باشند.

حسینی بیان کرد: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بوده و بیش از 152 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و 600 آموزشگاه، 14 هزار آموزشگاه پذیرا و 500 مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.بیشترین سازمان اداری و بالاترین تعداد کارمند در نظام اداری همه در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی  تعلیم و تربیت با نگاه صرف به سیستم رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موفق ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا به سمت تمرکززدایی رفته‌اند و این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند تصریح کرد:کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هرچه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه‌ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد، آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از سمت مدرسه محوری به سمت کلاس‌محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد افراد از جمله برنامه‌های سازمان است.

حسینی اظهار داشت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است. هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بالاصاله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: تبلیغات نامزدهای انتخابات در مدارس ممنوع استقالیباف:‌ یک دهه به آموزش و پرورش توجه کنیم آینده کشور تأمین می‌شودخراسان رضوی| سرانه فضاهای آموزش و پرورش استثنایی نیازمند افزایش است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور تصریح کرد: سه مدل مشارکت شامل تشریفاتی، محدود و واقعی است و بهترین نوع مشارکت، مشارکت واقعی تمامی ذی نفعان است که در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کرده و از آن بهره می‌برند. مشارکت واقعی به انواع نمادین، مقطعی، نظام مند مستمر تقسیم و بهترین نوع مشارکت، مشارکت واقعی نظام مند است که در بستر زمان مستمر است.

حسینی ادامه داد: مشارکت واقعی نظام مند، تقاضا محور است نه عرضه محور، این مشارکت با دانش آموزان است و نه برای دانش آموزان و نظام مند و تشکیلاتی است نه پراکنده.مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکت واقعی نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسته تحولی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه، بسته تحولی تلفیقی - فراگیر و مناسب سازی در تمامی ابعاد دانش آموزان عادی، والدین، کتب، اولیاء، فضا آموزشی، تجهیزات و نگرش جامعه در حوزه استثنایی در حال تدوین و اجرا است. ایجاد سالنهای ورزشی دویست متری درون مدرسه‌ای، راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اتاق‌های بازی و کلاس‌های موضوعی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.