تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 7849
تاریخ : ۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ :: ۱۷:۲۰
وجود یازده کلاس درس دو دوانش آموزی در کرمانشاه

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بااشاره به بازماندگی از تحصیل ۲۷۵۷ کودک بین شش تا یازده سال در کرمانشاه، گفت : براساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم توانستیم ۱۵۵۷ نفر از این کودکان را شناسایی وعلت کناره گیری آن‌ها از تحصیل را مشخص کنیم.

او از بازگشت به تحصیل ۱۵۵ نفر از این کودکان خبرداد و گفت : ۹۲ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را هم کودکانی تشکیل می‌دهند که والدین آن‌ها اجازه ادامه تحصیل را به آن‌ها نمی‌دهند، برای همین مکاتباتی را با دادستان استان داشته‌ایم تا برای حل این مشکل ورود کند.

این مسئول گفت: ۱۲۰۰ نفر از ۲۷۵۷ کودک بازمانده از تحصیل کرمانشاه هم شناسایی نشده بودند که برای شناسایی آن‌ها نیز طی چندماه اخیر تلاش‌هایی را با همکاری ثبت احوال استان آغاز کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام ثبت احوال استان ۷۶ نفر از این تعداد کودکانی هستند که فوت شده‌اند.

او افزود: بنظر می‌رسد مابقی کودکانی که هنوز شناسایی نشده‌اند، به همراه والدین خود از استان کرمانشاه مهاجرت کرده باشند که در این زمینه درحال بررسی هستیم.

یزدان پناه بااشاره به برپایی ۲۸۲ کلاس درس با کمتر از هفت نفر دانش آموز در استان، گفت: یازده مورد از این کلاس‌ها، تنها با حضور دو دانش آموز برگزار می‌شود.

او افزود: ۱۴۱۰ کودک در مناطق محروم و دور افتاده استان داریم که برای پیشگیری از ترک تحصیل آن‌ها معلم به آن مناطق اعزام کرده و کلاس را برپا کرده‌ایم.

او بااشاره به اجرای طرح حامی (خواهرخوانده) در کرمانشاه، گفت: در این طرح مدارس مناطق برخوردار استان حامی و یا خواهرخوانده مدارس مناطق کم برخودار می‌شوند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته که این طرح را در کرمانشاه شروع کردیم، تاکنون ۱۱۴ مدرسه مناطق برخوردار استان حامی ۱۱۸ مدرسه مناطق کم برخوردار شده‌اند.

او گفت: حمایت مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار شامل کمک‌های نقدی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی و پشتیبانی است.

 استاندار کرمانشاه با ارزشمند خواندن این طرح افزود: از اداره کل آموزش و پرورش استان می‌خواهیم تا لیست تمامی مدارس مناطق کم برخوردار که نیاز به حمایت دارند را تهیه کند تا ما نیز با رایزنی با بخش خصوصی، کارخانجات، بانک‌ها و .. بتوانیم حمایت آن‌ها را از تعدادی از این مدارس جلب کنیم.

او گفت: در اکثر کشور‌های دنیا، معمولا بیشتر مشکلات جامعه توسط خود جامعه حل می‌شود و ما نیز می‌توانیم چنین مشکلاتی را در داخل جامعه و با کمک هم حل کنیم .

 

 

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.