تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 6635
تاریخ : ۹ بهمن, ۱۳۹۸ :: ۱۲:۵۱
ارتقا کیفیت آموزش متوسطه نظری در گرو ارتقا کمی و کیفی هنرستان‌ها است

ارتقا کیفیت آموزش متوسطه نظری در گرو ارتقا کمی و کیفی هنرستان‌ها استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، و  به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این همایش ضمن تسلیت ایام و تقدیر و تشکر از مجموعه همکاران پرتلاش آموزش و پرورش زنجان، گفت: هر چقدر شکاف بین "آنچه می دانیم و آنچه باید بدانیم "و "آنچه عمل می کنیم و آنچه باید عمل کنیم"بیشتر باشد در مدیریت مشکل خواهیم داشت و این شکاف با یادگیری پر می‌شود و کلید آن آموزش است.

او افزود: مدرسه متعلق به جامعه است و همه افراد باید در اداره آن مشارکت داشته باشند.

سلطانیان مهمترین کار و رسالت امروز آموزش و پرورش را اجرایی کردن هرچه بهتر و متوازن سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: سند تحول زمانی محقق می‌شود که ٢٣ هدف عملیاتی آن محقق شود و برای آن اهداف راهکار‌هایی وجود دارد که باید اجرایی شود.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم که روی سخن به جوانان است و باید در تدوین برنامه مدنظر قرار گیرد، گفت: در تدوین برنامه‌ها باید به بهره وری و استفاده بهینه از منابع توجه کرد.

او افزود: مدیریت مدارس امروز باید سمت و سوی مشارکتی داشته باشند

او استفاده از مشارکت‌ها را یکی از ظرفیت‌ها در این حوزه برشمرد و گفت: مدیریت مدارس امروز باید سمت و سوی مشارکتی داشته باشند و در کنار آن، ارتقای مدیریت آموزشگاهی از دیگر ضروریات و ملاحظاتی است که باید در تدوین برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

سلطانیان تامین و بسط عدالت در دسترسی به آموزش‌های متوسطه، کیفیت بخشی به آموزش‌های دوره متوسطه، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تقویت و توسعه مشارکت دستگاه‌ها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و توسعه فعالیت‌های پژوهشی و پژوهش سرا‌ها را پنج محور کلی و اساسی در معاونت آموزش متوسطه عنوان کرد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره بر ضرورت توجه به روند‌ها و فرایند ها، افزود: در ٧١ درصد از استان‌های کشور اولویت رشته تجربی، ٢٩ درصد رشته انسانی، ولی متاسفانه در هیچ استانی رشته ریاضی اولویت اول نیست.

او اضافه کرد: ارتقا کیفیت آموزش متوسطه نظری در گرو ارتقا کمی و کیفی هنرستان‌ها است.

سلطانیان گفت: استان زنجان ٣٣ هزارو١٣٣ دانش آموز در دوره دوم متوسطه دارد که نزدیک میانگین کشور است و ٦٥/٩٢ درصد آن در شاخه نظری است.

او افزود: به استناد راهکار سند تحول بنیادین، در نظر داریم آموزش مهارت در شاخه نظری را با ارتقای حجم، عناوین، فضای مناسب  داشته باشیم تا دانش آموزان حداقل مهارت‌ها را کسب کنند.

سلطانیان در پایان توجه به اهداف دوره تحصیلی در ساحت‌های شش گانه، اشراف کامل به اساسنامه‌ها و تبیین آن برای همکاران، مطالبه اجرای سیاست مدرسه محوری و توجه به ارزیابی مستمر دانش آموزان را از جمله نکات قابل توجه مدیران دبیرستان‌ها بیان کرد.

انتهای پیام / ک

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.