تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش, تیتر یک, صفحه نخست
شماره : 3264
تاریخ : ۱۸ آذر, ۱۳۹۸ :: ۲۳:۳۳
معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش: باور کنیم که همه انسانها دارای توانمندی و دارایی هستند/ مناسب سازی طبقات مختلف جامعه یک ضرورت برای تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است/ 153 هزار دانش آموزبا نیازهای ویژه در کشور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه باید به سه نوع اصل منابع انسانی و توجه به تفاوت های فردی، بهره گیری از دارایی ها، فضاها و تجهیزات و نیز فرآیندهای آموزشی توجه کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، سیدجواد حسینی در مراسم گرامیداشت هفته جهانی معلولین در بندرعباس با بیان اینکه خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به فرشتگان آسمانی بر روی زمین را پیدا کردم گفت: حضرت امام (ره) می فرمایند کار برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به مثابه کار برای شهداست. وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از 153 هزار دانش آموز با نیاز های ویژه را در یک هزار و 600 مدرسه ویژه، 800 مدرسه پشتیبان و50 مرکز اوتیسم را به شکل تلفیقی و ویژه برعهده دارند. حسینی باور پذیری جامعه به توان دانش آموزان با نیاز های ویژه را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: لازم است که شهر و جامعه ما به شهر و جامعه دوست دار انسان تبدیل شود، این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوست دار انسان بدل شود. معاون وزیر با اشاره به اینکه جدی ترین سیاست آموزش و پرورش استثنایی در اصل های فراگیر سازی و مناسب سازی تمرکز دارد، اظهار داشت: توانمند سازی دانش آموزان با نیازهای های ویژه بر اساس درک از ویژگی ها و تفاوت های فردی آنها یک ضرورت است و در نظام تعلیم و تربیت باید این تفاوت های دانش آموزان دیده و با رویکرد‌ دارایی محور تفاوت های آنان را به فعلیت برسانیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین، دانش آموزان مدارس عادی وهمچنین منابع، کتب و فرآیند آموزشی باید در مسیر ارتقاء آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تغییر پیدا کند و همسان سازی شود. حسینی اضافه کرد: در گام اول برای همسان سازی باید نام سازمان استثنایی به تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه تغییر کند تا زمینه ساز انتقال این باور به جامعه باشد که همه انسان ها تفاوت های فردی دارند و علاوه بر آن همه انسان ها داشته هایی دارند که این داشته ها باید دیده شود. وی تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس اصل فراگیری تا حد امکان باید در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند تا دانش آموزان عادی برای برخورد با دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مناسب سازی شوند. معاون وزیر مناسب سازی مدارس را گام بعدی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ همه استان های کشور یک مدرسه عادی را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهند کرد. وی افزود: مناسب سازی معلمان و مدیران مدارس عادی نیز از دیگر برنامه هاست که در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان از ۲۲ دوره به ۶۵ دوره افزایش یافته است حسینی مناسب سازی والدین را مهم برشمرد و اظهار داشت: والدین باید با حرفه معلمین استثنایی آشنا شوند و بر همین اساس چند کتاب ویژه والدین تالیف شده است این مسئول اضافه کرد: یکی از چرخه های نظام تعلیم و تربیت مناسب سازی کتاب های عادی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است که تاکنون ۲۰۰ کتاب مناسب سازی شده است معاون وزیر در پایان با بیان اینکه نابینایی و ناشنوایی و معلولیت، نقص به لحاظ فضیلت انسانی نیست گفت: در فرهنگ دینی و آیات قرآنی ملاک فضیلت و برتری انسان ها بر یکدیگر جهاد، تقوا و دانش است.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.