تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 29739
تاریخ : ۳۰ بهمن, ۱۳۹۹ :: ۰:۴۹
فرسودگی مدارس در ساوجبلاغ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، علی حدادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: حجم زیاد مطالب در محتوای کتاب‌های درسی در تمام مقاطع تحصیلی موجب خستگی و دل زدگی دانش آموزان است و عملاً فرصتی برای آموزش عمیق باقی نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: آموزش مهارت زندگی و سبک زندگی مورد غفلت واقع شده است همچنین از دبیران غیر مرتبط و غیر متخصص در آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند شاخص برنامه ششم توسعه مبنی بر سهم ۵۰ درصدی هنر جویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از کل دانش آموزان متوسطه نظری محقق نشده است و این مشکل در برنامه ششم توسعه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای یک مهارت از جمله وظایف آموزش و پرورش بوده است که این امر باید هر سال برای ۵۰۰ هزار دانش آموز نظری اجرا می‌شد اما اعتبار لازمی در این زمینه پیش بینی نشده است.

حدادی ادامه داد: همچنین در قانون ۹۹ برای حوزه‌های تعریف شده، ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها باید صرف می‌شد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی گفت: در تأمین و تعمیر سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، تجهیزات آموزشی و یا کمک آموزشی مدارس و مخصوصاً هنرستان‌ها با مشکل اساسی روبرو هستیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس متذکر شد: در ارتباط با سرانه فضاهای آموزشی در حوزه انتخابیه با وجود تراکم جمعیتی با مشکلات جدی همچون فرسودگی مدارس مواجه هستیم و باید در این زمینه اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.