تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 25971
تاریخ : ۷ آبان, ۱۳۹۹ :: ۱۱:۱۲
سیزدهمین دوره جنبش پارالمپیک در کردستان مجازی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر صبح امروز در این آیین با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و نهادینه سازی فعالیت های بدنی است، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی براساس علایق و نوع معلولیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و امکانات موجود در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در سلامت جسم و روان دانش آموزان و ایجاد نشاط در آنان گفت: ورزش یکی از ساحت‌های شش گانه و تربیت بدنی از مهم‌ترین ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

وی با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش با نیازهای ویژه همسو کردن ورزش دانش‌آموزی با سیاست‌های پارالمپیک است، اظهار داشت: استعدادیابی، ارتقای سلامت روان، تربیت بدنی - مهارتی و توسعه ورزش همگانی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین اهداف اجرای پارالمپیک است .

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان دستیابی به اهداف متعالی ورزش و اشاعه فرهنگ ورزش در مدارس با نیازهای ویژه را مهم دانست و تأکیدکرد:  فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان می‌شود.

رنجبر گفت: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تاکید دارد، افزود: پارالمپیک زمینه‌ساز پرورش جسم و روان، شناسایی و شکوفایی استعدادها و تحکیم مبانی اجتماعی است .

 رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری‌ها  اظهار کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه فضاهای ورزشی در راستای همسان سازی ورزش‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وعادی تصریح کرد: پارالمپیک در دوره‌های مختلف تحصیلی با شرکت گروه‌های مختلف دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

پارالمپیک به شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان بانیازهای ویژه می‌انجامد

مشاور استاندار کردستان در امور معلولین نیز در ابتدای این آیین گفت: پارالمپیک با ماهیت فرهنگی که دارد در جهت شناسایی استعدادها و توانمندی‌های  تمام گروه‌های با نیاز ویژه تلاش دارد.

نصرالله ابراهیمی با بیان اینکه نیاز به ورزش و تاثیر آن بر سلامتی افراد معلول بسیار بیشتر از افراد سالم است، افزود: بی تردید ورزش، عاملی است که معلولان را به سطح جامعه می‌کشاند و آنان را در انجام فعالیت‌ها مستقل می‌ سازد .

وی تصریح کرد: پارالمپیک به عنوان یک نقطه قابل اتکا در ورزش معلولین مطرح  و باعث می‌شود ورزش آنها جایگاه و شأن واقعی خود را پیدا کند.

وی یادآور شد: بیشتر معلولین نمی‌توانند از امکانات ورزشی و تفریحی موجود در سطح جامعه استفاده مناسب کنند؛ چرا که محیط‌های تفریحی و ورزشی، با شرایط فیزیکی و بدنی آنان متناسب نیست، بنابراین ضرورت دارد تا مسوولان، درصدی از امکانات رفاهی و ورزشی را به این گروه اختصاص دهند تا آنها نیز مانند دیگر افراد جامعه، از امکانات استفاده کنند.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولین بابیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، افزود: با ورزش می‌توان از جامعه پیشرفته وسالم برخوردار شد و آثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی و روانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.

آیین گرامیداشت هفته ملی پارالمپیک (از 5 تا 11 آبان) با حضور رییس آموزش وپرورش استثنایی، مشاوراستاندار در امور معلولین، رئیس هیئت ضایعات نخاعی، رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان و جمعی از دانش‌آموزان با نیاز ویژه  دارنده مدال قهرمانی در رقابت‌های ورزشی کشوری، آسیایی و جهانی برگزار شد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.