تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 2571
تاریخ : ۴ مهر, ۱۳۹۸ :: ۱۷:۳۲
گیلان| مربیان آموزشی نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت نسل آینده کشور دارند

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در کارگاه آموزشی تعمیق تربیت دینی و توسعه هویت اسلامی کودکان پیش‌دبستانی ویژه مربیان نواحی یک و دو آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: برخی کارشناسان ژاپنی نیز به این نتیجه رسیدند که تربیت کودک را باید از مراحل مهدکودک و پیش‌دبستانی آغاز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه موضوع تعمیق دینی و توسعه هویت اسلامی کودکان پیش‌دبستانی باید بسیار عمیق و دقیق باشد ابراز داشت: آموزش مسائل اجتماعی به کودکان باید از مراحل مهدکودک و پیش‌دبستانی آغاز شود.

آیت‌الله فلاحتی، امام(ره) را الگوی مناسب رفتاری در مسائل دینی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) همواره به نکات بهداشتی و مسائل اسلامی بسیار توجه می‌کردند زیرا انسانی عارف، فقیه و فیلسوف بودند.

قم|در تربیت کودکان و دانش آموزان استفاده از روش‌های غیر دینی پرهیز شودقم|مبنای دینی و اخلاقی مهم‌ترین موضوع برای تربیت کودکان استتبریز| مبلغان در طرح آرامش بهاری بر تربیت کودکان و نوجوانان متمرکز باشند

امام جمعه رشت با بیان اینکه شکل‌گیری هویت اسلامی در جوانان درواقع حاصل تلاش و تربیت مربیان آموزشی است گفت: بنده برخی طرح‌های تربیتی و هویت اسلامی در مورد نونهالان را به مراکز آموزشی ارائه دادم که بیشتر کارشناسان و متخصصان این عرصه با این طرح‌ها موافق بودند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان و گذشتگان عرصه تعلیم و تربیت اظهار داشت: امروز نیز قدردان کسانی هستیم که در راستای ترویج و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به نقد عالمانه گفت: در عرصه علمی به هیچ عنوان نباید نقد عالمانه را با تخریب مخلوط کرد زیرا تخریب عادلانه نیست و اگر کسی قصد انتقاد به عالم و دانشمندی را داشته باشد باید خودش عالم و فرهیخته باشد در غیر این صورت، انتقاد او یک نوع تخریب است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مربیان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باید بتوانند افراد صالحی را تربیت کنند افزود: مربیان در تربیت غلط یا درست کودکان تأثیرگذار هستند بنابراین باید در ساعاتی از روز به این موضوع فکر کنند و البته فکرکردن موجب رشد انسان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به لزوم افزایش سطح آگاهی مربیان تربیتی نسبت به روش‌های تربیتی خاطرنشان کرد: نخستین و بزرگ‌ترین وظیفه مربیان پیش‌دبستانی در حقیقت تربیت کودکان به روش دینی است از این رو مربیان باید کودکان را خداشناس تربیت کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت تربیت کودکان با روش‌های تشویق‌کردن، محبت، فضیلت‌افزایی و قصه‌گویی تأکید کرد: مربیان باید مسائل دینی را با روش‌های مذکور به شکل تدریجی و آرام آرام برای کودکان بیان کنند و هر موضوعی که موجب انحراف کودک در آینده می‌شود را رصد کنند.

وی با بیان اینکه مربیان تربیتی می‌توانند استعدادهای کودکان را کشف و شکوفا کنند افزود: کودکان سخنان مربیان را به راحتی می‌پذیرند از این رو مربیان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با اشاره به صفات حضرت زینب(س)، کودکان را با حجاب آشنا کرده و تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آموزش مسائل دینی توسط مربیان پیش‌دبستانی را مهم دانست و افزود: مربیان پیش‌دبستانی باید مسائل و آموزه‌های اسلامی نظیر تقوا و حجاب را بین کودکان ترویج داده و به آنان بیاموزند و کودکان را با اقامه نماز آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال 25 هزار کودک 5 ساله وارد مراکز پیش‌دبستانی این استان شدند اظهار داشت: 32 هزار نفر کودک 4 و 5 ساله در استان هستند که از این تعداد 25 هزار نفر وارد مراکز پیش‌دبستانی شدند.

نادر جهان‌آرای، تعداد کودکان پیش‌دبستانی استان گیلان را از میانگین کشوری بالاتر اعلام کرد و ابراز داشت: 3 حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی در آموزش و پرورش حائز اهمیت است که در بخش نیروی انسانی در هر کلاس یک مربی حضور دارد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.