تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24711
تاریخ : ۱۶ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۶:۴۲
نماینده رشت در مجلس: استفاده از نیروهای غیرمرتبط در حوزه مدیریتی توهین به زحمات علمی است

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، سید علی آقازاده صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان در دانشکده معماری دانشگاه گیلان اظهار داشت: اگر فردی در حوزه آموزشی موفق باشد همچنان نگران آینده شغلی او هستیم و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در حوزه اجرایی و سازماندهی نیروها فراز و نشیب‌های زیادی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وجود مشکلات در حوزه مدیریتی نیازمند آن است که به حوزه دانش و برنامه‌ریزی در دانشگاه و آموزش و پرورش بیشتر پرداخته شود گفت: باید همواره انتظار وقوع شرایط ویژه مانند بحران کرونا را داشته باشیم و در حوزه ساماندهی و کاربردی کردن حوزه آموزشی بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی در حوزه آموزشی و ضرورت توجه به متناسب کردن وضعیت دانشگاه‌ها با آرمان‌ها و اهداف کشور بیان کرد: باید بررسی کنیم که چقدر توانستیم از ظرفیت حوزه کشاورزی، جنگل و گردشگری و نیروهای مستعد در گیلان استفاده کنیم و چه اقداماتی می‌توان برای ارتقاء وضعیت فعلی انجام داد.

تولید 27 هزار تن چای خشک در گیلان و مازندران؛ 86 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شدفعال‌سازی مجدد معدن سنگرود گیلان؛ 200 هکتار از معادن استان به منابع طبیعی واگذار شدموردی از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال تاکنون در گیلان دیده نشد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اگر مدیری از یک نیروی غیرمرتبط در حوزه مدیریتی استفاده کند در واقع به زحمات علمی توهین می‌شود عنوان داشت: ناکارآمدی و ضعف مدیریتی در کشور به‌دلیل قصور در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش نیز است و باید با تقویت نیروها و ساماندهی این حوزه مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با طرح این پرسش که چرا با وجود امکانات در حوزه علم و فناوری، خروجی مناسبی را در کشور شاهد نیستیم گفت: باید ببینیم که حلقه مفقوده کجاست و چرا با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش آموزش و پژوهش نتیجه‌ای تاکنون حاصل نشده است.

پرویز محمدنژاد با انتقاد از اینکه در حال حاضر مهارت پروری در دانشگاه‌های کشور وجود ندارد و مصرف‌گرایی و صرف هزینه‌های زیاد در حوزه‌های مختلف در جامعه بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: چرا دانشگاه‌های داخلی به‌سمت علوم کاربردی که نتیجه داشته باشد نمی‌روند.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.