تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24704
تاریخ : ۱۶ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۵:۱۷
دعوت از کارشناسان برای اعلام نظر درباره آئین‌نامه اجرایی مدارس

- اخبار اجتماعی -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شورای عالی آموزش و پرورش در فراخوانی از کارشناسان درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادها درباره پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی مدارس را ارسال کنند.

در این فراخوان آمده است: آیین‌نامه اجرایی مدارس از مهم‌ترین اسناد اداره مدرسه است که تمامی ابعاد و عرصه‌های کاری مدرسه را مورد توجه قرار می‌دهد.

شاید در مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، مصوبه‌ای با این گستردگی موضوعات، کثرت مخاطبان و تاثیرگذاری در فرآیندهای اجرایی مدارس وجود نداشته باشد.

 پیش‌نویس آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس که در کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است، ارائه می‌شود.

لطفاً به منظور تکمیل، تقویت و رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی این آئین نامه، به سؤالات پیوست پاسخ داده و حداکثر تا تاریخ 10 آبان 99 از طریق پیام رسان سروش: https://sapp.ir و یا از طریق ایمیل: ravabet.sce@medu.ir به این دبیرخانه ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: 82284227 – 021 تماس بگیرید.

لطفاً پس از مطالعه پیش نویس آئین نامه اجرایی مدارس به سوالات زیر پاسخ دهید.

1. فصل‌ها و مفاد: آیا عناوین فصل‌ها و مفاد ماده‌های پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی از بسندگی لازم برخوردار است؟

2. قابلیت اجرا: پیش‌نویس آیین نامه اجرایی تا چه اندازه از قابلیت اجرایی شدن در سطح مدرسه برخوردار است ؟

3. کفایت اختیارات: آیا اختیارات واگذارشده به ارکان مدرسه در پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی، برای اداره مدرسه کفایت می‌کند؟ درصورت عدم کفایت لازم پیشنهادهای خود را ارائه نمایید.
4. تاثیر در بهبود کیفیت: آیا اجرای مفاد پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی در عمل، به بهبود کیفیت فضای مدرسه و فعالیت‌های آموزشی تربیتی کمک می‌کند؟

5. مفاد زائد و بی‌اثر: مواردی که لازم می‌دانید از آیین‌نامه مذکور حذف شود را به طور مشخص ذکر کنید.

6. کاستی های احتمالی: مواردی که لازم می‌دانید به آیین‌نامه افزوده شود را به طور مشخص ذکر کنید. به ویژه به خلاء‌های موجود در پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی اشاره نمایید.

7. حمایت از چرخش های تحولی: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی تا چه اندازه با چرخش‌های تحولی مندرج در سند تحول بنیادین مطابقت دارد؟

8. انطباق با اسناد تحولی: باتوجه به محتوای اسناد تحولی (مبانی نظری با تاکید بر چرخش‌های تحولی، سند تحول، برنامه زیر نظام‌ها و اهداف دوره‌های تحصیلی) پیشنهادهای کاربردی خود را برای انطباق بیشتر مفاد آیین‌نامه با اسناد مذکور ارائه کنید.

نتیجه یک پژوهش در آموزش‌وپرورش: انتشار کرونا در مدرسه شایع نیست/ضرورت استمرار فعالیت مدارسبازگشایی مدارس در آمار ابتلا به کرونا تأثیری داشت؟دانش‌آموزان کمتری از مدارس دولتی به دانشگاه‌های خوب راه پیدا می‌کنند/سوالات کنکور غیراستاندارد و تحقیرآمیز

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.