تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24549
تاریخ : ۱۵ مهر, ۱۳۹۹ :: ۸:۲۵
نحوه نمره دهی به دانش آموزان با مجازی شدن آموزش‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از «تابناک»، سید حسن الحسینی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در حال کار بر روی موضوع ارزشیابی هستیم.

وی افزود: ارزشیابی در نظام تعلیم و تربیت سه نوع است؛ یک ارزشیابی میان ترم، پایانی و یک ارزشیابی امتحانات نهایی داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد با بیان اینکه امسال به منظور ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان بیشتر کارپوشه دانش آموز در شبکه شاد مبنا و ملاک قرار می گیرد گفت: اینکه معلم برای دانش آموز تکلیف فرستاده و دانش آموز باید تکلیفش را انجام دهد مهم است. مثلا اگر معلم ۲۰ مرتبه تکلیف داده مشخص است که تکالیف انجام شده یا خیر.همچنین مشخص است که آیا نتایج تحقیقاتی که معلم به دانش آموز محول کرده ارائه داده است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه حضور و غیاب هم برای ما بسیار مهم است گفت: حضور دانش آموز هر هفت دقیقه یکبار در سیستم چک می شود و نمی تواند دکمه ای را بزند و برود. حضور در شبکه حتما مراقبت می شود. همه اینها در پرونده یا کارپوشه دانش آموز وجود دارد و معلم برمبنای آن نمره میان ترم می دهد و دیگر امتحان میان ترم نمی گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد افزود: ممکن است پایان هر بخش معلم بخواهد سوالاتی را طرح کند و آزمونی هم از بچه ها بگیرد. در شبکه شاد قابلیت آزمون ساز اضافه شده است. نتیجه این آزمون های هفتگی یا آزمون واحد میان ترم هم می تواند مبنا قرار بگیرد. بنابراین دست معلم کاملا باز است و می تواند بسته به خلاقیت خودش در این زمینه ایفای نقش کند و نمرات دانش آموزان را بدهد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.