تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24386
تاریخ : ۱۳ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۰۹
مدارس بازده اجتماعی بیشتری نسبت به آموزش عالی دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «گفتگوی هفته» که با حضور اعضای شورای معاونان و رؤسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش در کشور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که امروز در خدمت بسیاری از مدیران پرتلاش در مناطق بودم. به نظر می‌رسد که این برنامه‌های هفتگی که به واسطه کرونا شکل گرفته و البته توسعه شبکه شاد این امکان را به وجود آورده، فرصت خوبی برای این است که همکارانم در دولت به صورت مستقیم با مدیران صحبت و مذاکره کنند و ایده‌های آنها را بشنوند.

وی ادامه داد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری نزدیکی با آموزش و پرورش داشته‌ایم، گرچه بیشتر فعالیتمان در بحث‌های علمی و توسعه مراکز دانش‌بنیان بوده، اما باید توجه بیشتری را در حوزه آموزش و پرورش مبذول می‌کردیم. همین همدلی که این روزها پیش آمده بسیار کمک‌کننده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: ما پیش از این هم در بحث‌های بنیاد علمی نخبگان و مدارس سمپاد همکاری نسبتاً نزدیکی را با آموزش و پرورش آغاز کردیم و شکل‌گیری دوباره سمپاد، این همکاری را مؤثرتر کرد. همکاری برای تجهیز پژوهش‌سراها و مراکز هنرستانی و تجهیزات آزمایشگاهی مدارس را داریم که با همت وزیر آموزش و پرورش آغاز شده و آن را ادامه می‌دهیم.

ستاری همچنین گفت: از نظر ما، مهم بازار بزرگی است که برای مراکز دانش‌بنیان وجود دارد که تجهیزات را فراهم می‌کند و همچنین توسعه فرهنگ کارآفرینی و استعدادیابی برای ما اهمیت دارد. طرح «شهاب» که چندین سال است با بنیاد ملی نخبگان و حمایت همه‌جانبه آموزش و پرورش انجام می‌شود را نیز دنبال می‌کنیم.

محسن حاجی‌میرزایی نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار سپاسگزاریم. این باور که آینده کشور و شکل‌گیری ظرفیت‌های علمی در جامعه در دوره مدرسه آغاز می‌شود، باید به یک باور ریشه‌دار تبدیل شود. آموزش و پرورش باید با پرورش دانش‌آموز پرسشگر، خلاق و نوآور، سنگ‌بنای آینده‌ای متفاوت را بگذارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس بازده اجتماعی بیشتری نسبت به مراکز آموزش عالی دارند، افزود: ما برای دستیابی به هدف‌ها باید نقطه تمرکز خود را در آموزش و پرورش بگذاریم و علاوه بر همکاری، شناسایی نقطه اصلی تمرکز و معماری درست همکاری‌ها، دستاوردهای بزرگ تری خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: برای شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، حمایت از هنرستان‌های فنی و استعدادها در اجرای طرح «شهاب»، تقویت المپیادها و شکل‌گیری جدید سازمان پرورش استعدادهای درخشان، زمینه‌های مشترک همکاری بین ما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و آینده‌بخشی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.