تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24122
تاریخ : ۹ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۰۰
کسب دو رتبه برتر معلمان اهوازی در برنامه معلم پژوهنده

یاسین معتوکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی ویژه برای پژوهش در نظر گرفته شده است، وتوسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان و تاًمین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب، ایجاد شبکه فعال پژوهشی از جمله ظرفیت‌های موجود در سند تحول بنیادین است.

او افزود: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاورد‌های مهمی است که همواره از سوی سیاست‌گذاران تعلیم و تربیت، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

معتوکی بیان کرد: روند صعودی مشارکت معلمان در این برنامه و شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی و به تبع آن افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش، گواه این مدعا است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز ادامه داد: با توجه به جایگاه موثر این برنامه، اثربخشی پژوهش در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، تقویت تجارب علمی و اجرایی معلمان و مجهز نمودن آنها به بینش علمی، تولید دانش و همچنین بهره‌گیری از تجارب و اندیشه‌های آنان در جهت بهبود وضعیت کلاس درس و سایر بخش‌ها، اجرای مطلوب این فعالیت پژوهشی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

این مقام مسئول گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پس از ابلاغ بیست و سومین برنامه معلم پژوهنده به مدارس تابعه ۱۸۳ نمون برگ اولیه اقدام پژوهی از سوی همکاران فرهنگی تکمیل و به کارشناسی پژوهش و تحقیقات این ناحیه تحویل داده شد که در نهایت از بین طرح‌های نهایی ارسالی به دبیرخانه برنامه فوق ۲۵ طرح اقدام پژوهی به عنوان برتر منطقه‌ای برگزیده شدند.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.