تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 23822
تاریخ : ۶ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۲۴
شناسایی یک‌هزار و 200 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در کردستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر  پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز مشکلات ویژه یادگیری رهنما در سنندج اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری دانش‌آموزان پیش بینی می‌شود تا پایان سال تحصیلی جاری حدود یک‌هزار و 200 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری با مراجعه به این مراکز در سطح استان خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت کنند.


وی گفت: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علیرغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد و خود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کنند.


وی افزود: 120 نفر نیروی متخصص با به کارگیری راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی در 19مرکز دولتی و 6 مرکز غیر دولتی به منظور تشخیص، مداخله بهنگام و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دانش‌آموزان فعالیت دارند.


رئیس آموزش و پرورش استثثنایی کردستان با برشمردن این دانش‌آموزان بعنوان بزرگترین گروهی که از خدمات خاص آموزشی بهره‌مند می‌شوند، افزود: شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود 10 تا 13 درصد از جمعیت دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند بسیار مهم است.


رنجبر اعلام کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات تربیتی، آموزشی و  درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج  خوبی رسید.


وی ادامه داد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی،کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و ترک تحصیل آنها می شودکه لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده ونظام آموزش و پرورش کشور وارد می‌کند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در این مرکز برنامه‌های حمایتی برای دانش‌آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آنها موجبات تحصیل موفق آنها فراهم شود.


رنجبر افزود: تعداد جلسات حضور دانش‌آموزان در این مراکز و بهره‌مندی از روش‌های صحیح علمی و آموزشی با توجه به شدت مشکل و اختلال یادگیری از 5 تا 20 جلسه است.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.