تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 23497
تاریخ : ۲ مهر, ۱۳۹۹ :: ۹:۰۲
کمبود معلم و فضای آموزشی از عمده مشکلات مدارس استثنایی آذربایجان غربی

عیسی محمدی در گفت و گو باایسنا افزود: ۲۰۰مورد محتوای توانبخشی،تربیتی و تربیت بدنی دراختیار خانواده های دارای دانش اموزان استثنایی در زمان شیوع کرونا قرار می گیرد تا اموزش چند بعدی کودکان با نیاز ویژه ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی جز مدارس با نیاز خاص هستند، تصریح کرد: به هیچ وجه اجباری برای حضور دانش اموزان در کلاس وجود ندارد و اگر دانش آموزی در کلاس حضور یابد، تمام کلاس ها با ۳ دانش آموز مشغول به آموزش هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۲ فضای آموزشی و ۲۰ مرکز یادگیری استثنایی در استان فعال است، یادآور شد:  در حال حاضر ۲۳۸۳ دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند که پیش بینی می شود با توجه به ادامه  سنجش نو آموزان این تعداد به ۲۶۰۰نفر افزایش یابد.

محمدی اظهار کرد: ارومیه با ۶۰۰ دانش آموز بیشترین امار دانش آموزان را دارد.

وی خاطر نشان کرد: کمبود معلم، فضای آموزشی و منابع مالی عمده مشکل مدارس استثنایی استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود اینکه خیرین مدرسه ساز در سال های گذشته مشارکت خوبی در امر مدرسه سازی داشته اند ولی انتظار می رود مشارکت ها بیشتر شود.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.