تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 22792
تاریخ : ۲۵ شهریور, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۰۶
عدالت آموزشی در استان یزد محقق می‌شود

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، شواهد نشان می‌دهد تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان در برخی مدارس از کمترین امکانات و وسایل آموزشی برخوردار نیستند، و موضوع عدالت آموزشی که سال‌ها مورد توجه بوده است در این شرایط بیش از پیش کمرنگ‌تر می‌شود.

اما شواهد نشان می‌دهد که مسئولان معتقد هستند با توجه به ارائه انواع روش‌های آموزشی و کمک آموزشی می‌توان عدالت آموزشی را برقرار کرد و هیچ دانش‌آموزی با توجه به فراهم آوردن روش‌های متنوع آموزش بدون تحصیل نمی‌ماند.

گفته می‌شود که دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به تلویزیون، گوشی هوشمند و امکانات آموزشی آنلاین و آفلاین ندارد به مدرسه مراجعه کنند و از تحصیل باز نمانند، شاید این پیشنهاد درست باشد اما دانش‌آموزان در مناطق محروم که برخی از آنها خانواده‌هایشان حتی قادر به تهیه اصلی‌ترین لوازم آموزش و ثبت‌نام در مدرسه نیستند چگونه می‌توانند به صورت حضوری فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند؟

سعیده بهادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: همه دانش‌آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند، از وظایف ماست که خدمات آموزشی مناسب را ارائه دهیم و هیچ دانش‌آموزش نباید بدون آموزش بماند.

بهادرزاده گفت: آموزش‌ها صرفا بر اساس شیوه‌های آموزشی محازی نیست، شیوه آموزش برای افرادی که دسترسی به فضای شاد دارند و می‌توانند شبکه شاد را ببینند و چه افرادی که دسترسی ندارند صرفا از طریق شبکه‌ها نیست، زیرا در طولانی مدت آسیب‌های جدی آموزشی از طریق شبکه‌های مجازی اتفاق می‌افتد، بنابراین دانش‌آموزان برای یادگیری باید از شیوه‌های متفاوت و تلفیقی استفاده نمایند.

وی افزود: انواع و اقسام آموزش‌ها در نظر گرفته ‌شده، چه افرادی که به شبکه‌ها دسترسی دارند و چه افرادی که ندارند می‌توانند از شیوه‌های متتوع یادگیری استفاده کنند.

تناقض مسئولان در اجرای عدالت آموزشی / ماجرای ساخت و سازهای لاکچری مسئولان در مناطق خوش آب و هوا + فیلمتوزیع 1500 بسته بهداشتی در مدارس "نایسر" سنندج به روایت تصاویربازرسی از 3500 مدرسه استان کرمان انجام شد/ پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مدارس استان رعایت شده استمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد یکی از روش‌ها را شبکه آموزشی ایران عنوان کرد و ادامه داد: از ما خواستنه‌اند معلمانان تدریس دروس را مطابق با برنامه این شبکه پیش ببرند و استفاده از این شبکه در برنامه‌درسی معلمان و دانش‌آموزان است.

بهادرزاده گفت: درسنامه‌های خود آموز و جزوات آموزشی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به شبکه شاد، آموزش و فضاهای مجازی ندارند تهیه شده است که می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: سی‌دی‌های تدریس معلمان به صورت آفلاین و به شیوه‌ی یادگیری معکوس تهیه شده و دانش‌آموزان بقیه دروس را در منزل با استفاده از این ابزارها آموزش می‌بینند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه تنها به مدت 2 ساعت و 15 دقیقه دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد آموزش می‌بینند، تصریح کرد: با شرایطی که فراهم آمده و با توجه به اینکه دانش‌آموزان گروه‌بندی شدند و تنها یک گروه صبح‌ها به مدرسه می‌روند و گروه‌های دیگر در منزل درس را مشاهده می‌کنند، دانش‌آموزان می‌توانند با سی‌دی‌های آموزشی فیلم دروس را ببینند و از طریق شبکه و به صورت حضوری در مدارس رفع اشکال کنند.

بهادرزاده گفت: یکی از شیوه‌های بسیار مهم به خصوص برای آموزش در پایه اول شیوه آموزش حضوری است، هیچ سبکی نمی‌تواند جای آموزش در مدرسه را بگیرد، همچنین دانش‌آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی ندارند، می‌توانند حضوری شرکت کنند و عدالت‌آموزشی محقق شود.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.