تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 20436
تاریخ : ۱۵ مرداد, ۱۳۹۹ :: ۱۰:۵۹
ممنوعیت مدارس غیردولتی برای دریافت هزینه فوق برنامه های غیرآموزشی/ نحوه حضور در مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در برنامه تلویزیونی مدرسه ایران با بیان اینکه الگوی شهریه مدارس غیردولتی با توجه به ۱۳ آیتم  مبتنی بر هفت سرفصل مشخص شده در ماده ۱۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی تعیین و تصویب می شود اظهار کرد: در واقع سهم هرکدام از این آیتم ها در تعیین شهریه مشخص است.

وی افزود: برای امسال تا زمانی که هنوز وضعیت بازگشایی مدارس به صورت کامل مشخص نشده است اعلام کردیم دریافت هزینه فوق العاده غیرآموزشی از اولیاء ممنوع است. یعنی فعالیت های فوق برنامه غیرآموزشی بعد از تعیین تکلیف حضور دانش آموزان در مدرسه و با تایید شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان و تایید شورای منطقه قابل دریافت است.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته مدارس این هزینه را دریافت کرده بودند گفت: از اسفندماه با مشکل تعطیلی به علت کرونا روبه رو شدیم و اعلام کردیم مدارسی که این هزینه را دریافت کرده بودند و برخی فعالیتها انجام نشده بود باید محاسبه و مبالغ اضافی به اولیاء مسترد می شد.

زینی وند با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تعیین الگوی شهریه استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی است گفت: آبان ماه سال گذشته به مدارس اعلام کرده بودیم اگر مدرسه ای بخواهد از سهمیه کیفیت بخشی شهریه در بخش آموزش مجازی استفاده کند باید نسبت به ایجاد نرم افزارها و سخت افزارهای الکترونیکی اقدام کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اگر بنا بر آموزش مجازی در سناریوی قرمز باشد، انگیزه خانواده ها برای ثبت نام فرزندشان در مدارس غیردولتی چیست و در این صورت تفاوت مدارس دولتی با غیردولتی در چیست؟ خاطر نشان کرد: اولا تعداد دانش آموز در مدارس غیردولتی امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که اگر به عنوان مثال سال گذشته ۲۵ نفر در یک کلاس قرار می گرفتند امسال تعداد کمتر باشد.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این صورت اگر سناریوی وضعیت زرد و حضور یک روز در میان بخواهد اجرا شود در مدارس غیردولتی چون تعداد دانش آموزان کم شده آنها می توانند هر روز به مدرسه بروند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت آموزش های مجازی گفت: شبکه شاد دو نوع خدمت ارائه می دهد. خدمات عمومی برای تمام دانش  آموزان، اما ما تقاضا کردیم از ظرفیت خدمات افزوده، آموزش ها و آزمون های آنلاین بهره مند شویم.

زینی وند ادامه داد: در همین آموزش آنلاین اگر ارتباط تعاملی زنده و پرسش و پاسخ برقرار باشد اگر تعداد دانش آموزان زیاد باشد معلم نمیتواند پاسخگوی همه باشد. بنابراین کم بودن تعداد دانش آموزان و ظرفیت تعریف شده مدارس غیردولتی در کیفی تر شدن آموزش از طریق آنلاین موثر خواهد بود. موسسان از محل شهریه خودشان را مکلف کرده اند بخشی از هزینه ها را به ارتقای آموزش های مجازی و آزمون های آنلاین اختصاص دهند.

ادامه دارد

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.