تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 14145
تاریخ : ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ :: ۱۵:۵۴
مهارت‌محوری دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش یزد

«عباسعلی دانافر» در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان عضو برگزار شد، با بیان این‌که اجرای سند تحول بنیادین تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: تحقق کامل اهداف این سند مستلزم همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در استان است.

وی افزود: معلم از منظر سند تحول بنیادین یک مربی است، یعنی کسی که جدا از مسائل درسی، مهارت‌های زندگی و اجتماعی را نیز به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان این‌ که دانش‌آموز خلاق و کارآفرین، هدفمند، مشارکت جو، مسوولیت‌پذیر، اهل گفت و گو و مدارا از جمله ثمره این سیستم آموزشی است، گفت: ملاک آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین فقط مطالب درسی نیست.

دانافر همچنین هدف از اجرای سند تحول بنیادین را شکوفا کردن و پرورش دانش آموزانی فعال و پویا دانست و بیان کرد: این سند جدا از مسائل علمی به موضوعاتی مختلفی همچون زمینه‌های تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری نیز توجه دارد.

این مسئول تصریح کرد: در سند تحول بنیادین باید تا یک سال آینده بیش از نیمی از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان یزد باید در حوزه‌های مهارتی فعال شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان با بیان این‌که نیمی از فضاهای هنرستانی استان یزد قدمتی بالای ۳۵ سال دارند، بیان کرد: مهارت‌محوری دانش‌آموزان و اجرای سند تحول نقش مهمی در اشتغال و کاهش بیکاری استان دارد و اگر این برنامه اجرا شود بخشی از مشکلات استان قابل رفع است.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.