تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 13024
تاریخ : ۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۹ :: ۱۰:۱۰
اگر آموزش و پرورش به‌خوبی اداره شود تاثیر آن 20 سال بعد دیده می‌شود

- اخبار اجتماعی -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر فانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره اینکه «آیا شیوه فعلی تقدیر از معلمان سازنده است؟» در ابتدا چند پیش فرض مطرح کرد و گفت: آموزش و پرورش دیربازده است و دولت‌ها به دنبال کارهای زودبازده هستند بنابراین آموزش و پرورش در اولویت نبوده و نیست.

وی افزود: دوم آنکه آموزش و پرورش از دید کسانی که بودجه در اختیارشان است و باید به این دستگاه مهم توجه بیشتری کنند، کوچک دیده می‌شود، سازمان برنامه و بودجه، مقامات ذی‌نفوذ برای تخصیص اعتبار از این جمله هستند.

آموزش و پرورش کوچک دیده شود بودجه هم نمی‌دهند

فانی با بیان اینکه وقتی آموزش و پرورش کوچک دیده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که می‌توان آن را با بودجه کم اداره و امور آموزشی و پرورشی را در فضاهای غیراستاندارد ارائه کرد، گفت: به یک اصل قائلم و آن این است که معلم رکن اصلی و اساسی آموزش است و لازمه تحول در آموزش و پرورش، تحول در نیروی انسانی آن است.

اعتقادی برای تحول در آموزش و پرورش نمی‌بینم

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: معلم باانگیزه و با توان حرفه‌ای، لازمه تحول است اگر چنین معلمانی داشته باشیم می‌توانیم به تحول در آموزش و پرورش امیدوار باشیم؛ یک بار حرفی را به زبان می‌آوریم و یک بار هم به حرفی اعتقاد پیدا می‌کنیم من چنین اعتقادی را در مسئولان نمی‌بینم.

گشایش‌های خوب در حوزه مالی/ چهار بسته تحولی به مدارس می‌رودمسئولان آموزش وپرورش تحول را گروگان گرفته‌اند!فاقد یک نقشه راه مشخص برای اجرای "سند تحول بنیادین" هستیم

آموزش وپرورش دیربازده و دولت‌ها هم به دنبال رأی هستند

وی ادامه داد: در دولت یازدهم، بخش بهداشت و درمان چون زودبازده است و تاثیر آن سریع قابل مشاهده مورد توجه واقع شد اما آموزش و پرورش دیربازده است و اگر به خوبی اداره شود، تاثیر آن 20 سال بعد دیده می‌شود؛ دولت‌ها به دنبال رأی هستند؛ باید به داد آموزش و پرورش رسید، در دوران کرونا معلمان خوش درخشیدند و همینجا از همه آنها قدردانی کرده و دستشان را می‌بوسم.

فانی تاکید کرد: افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلم باید در اولویت باشد که نیست؛ سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی و درآمد ناخالص ملی باید معقول باشد؛ اکنون سهم آموزش و پرورش کشور ما از جی دی پی، 2 درصد است در حالی که در دنیا به طور میانگین 4 تا 5 درصد است؛‌همین را هم از نمایندگان مجلس خواستم که مصوب کنند سهم آموزش و پرورش از جی.دی.پی سالانه نیم درصد اضافه شود تا در پایان برنامه به میانگین جهانی برسد؛ اگر دنبال تحول هستیم باید به معلم یعنی معیشت، منزلت و هویت او توجه کنیم.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.